نصب پلاکاردهایی با عکس قربانیان حوادث رانندگی در ایستگاه‌های مترو

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: به مناسبت روز جهانی یادبودقربانیان حوادث رانندگی، پلاکاردهایی باعکس برخی قربانیان در ایستگاه‌های متروی تهران نصب می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه؛ محسن محمدیان با اشاره به اینکه 28 آبان، همزمان با سوم نوامبر روز جهانی همدردی و یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای است ،گفت: برای نخستین بار به همت معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و با همکاری شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در راستای پویش مردمی "با هم مهربان باشیم"، پلاکاردهایی با عکس برخی قربانیان مشهور را در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران و پلازای میدان ولیعصر (عج) نصب شده است.

وی با بیان اینکه این کار با هدف حساس کردن افکار عمومی در خصوص آمار تصادفات در معرض دید عموم قرار گرفته است،اظهار داشت: متأسفانه کشور ما نیز در زمینه تصادفات جاده‌ای آمار بالایی دارد و آگاهی بخشی در زمینه ایمنی در هنگام رانندگی مهمترین و اقتصادی‌ترین روش برای کاهش تصادفات و بهبود ایمنی در جاده‌هاست.

محسن محمدیان ادامه داد: متأسفانه مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای باعث از دست رفتن جان بسیاری از هم‌وطنان و چهره‌های مطرح شده است که در این بین تعدادی از چهره‌های هنری و ورزشی مانند مرحوم سیروس قایقران کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال،‌ مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی بسکتبالیست تیم ملی، شادروان دکتر افشین یداللهی شاعر و ترانه سرا، و مرحومه پوپک گلدره هنرمند سینما و تلویزیون از قربانیان این حوادث بوده‌اند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به گزارش مشترک سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی در خصوص پیشگیری از صدمات ناشی از تصادفات جاده‌ای، گفت: برخوردهای ترافیکی قابل پیشگیری‌اند و کشورها باید به اعمال این پیشگیری‌ها در برنامه ریزی‌های کلان خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رها کردن بادکنک‌های سیاه در فضای بیرونی ایستگاه‌های مترو یکی دیگر از برنامه‌های این روز بود گفت: در کنار شعار «با هم مهربان باشیم» که با ایام منتسب به پیامبر مهربانی هم متقارن بود، از شعار «با هوا هم مهربان باشیم» نیز استفاده شد که پیامی شنیدنی برای همشهریان تهرانی داشت؛ این پیام در آستانه فصل سرما باید جدی‌تر گرفته شود، همه باید در جهت کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم.

وی تصریح کرد: کاهش تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از مزیت‌های استفاده همگانی از مترو است و در این راستا شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همواره به دنبال برنامه ریزی بهتر در جهت افزایش بهره برداری و جابجایی ایمن و راحت برای مسافران بوده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه ایمنی و امنیت سفر با مترو از سوی مردم مطلوب تشخیص داده شده است خاطر نشان کرد: مترو مجهز به سیستم کنترل فرمان متمرکز است به طوری که ترافیک قطارها دائماً در حال کنترل و نظارت بوده و با هرگونه احتمال خطا، سیستم نظارت ایمنی عمل می‌کند و اجازه حرکت به قطار داده نمی‌شود و وجود این فناوری باعث شده تا کنترل بیشتر و بهتری در حرکت قطارها انجام پذیرد.

706

کد خبر: 872826

وب گردی

وب گردی