سیاه پوشی بی سابقه حرم قدسی ثامن الحجج

همزمان با شب شهادت ثامن الحجج، امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع)، بارگاه قدسی آن حضرت سراسر سیاه پوش شد به طوری که تاکنون چنین سیاه پوشی در حرم بی سابقه بوده است.

به گزارش ایسکانیوز معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: 6 هزار متر مربع کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک حضرت رضا (ع) در شب شهادت امام رئوف در حرم مطهر نصب شده و بارگاه رضوی سراسر رنگ ماتم و عزا گرفته است.
سیدخلیل منبتی افزود: سیاه پوشی حرم مطهر رضوی در مناسبت های مذهبی و ایام شهادت ائمه معصومین (ع) و پیامبر اسلام (ص) از جمله ماه رمضان، ماه محرم و دهه پایانی صفر انجام می گیرد.
وی بیان کرد: در دهه پایانی صفر امسال حرم مطهر رضوی میزبان 350 هزار زائر پیاده و چهار هزار هیات مذهبی است و هر یک از آنان در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت کرده و خادمان بارگاه منور رضوی از آنان پذیرایی می کنند.
وی اظهار کرد: در دهه آخر صفر امسال، 60 ایستگاه پذیرایی توسط خدمتگزاران امام رضا (ع) به صورت خودجوش و با هزینه خود، در تمامی محورهای منتهی به مشهد در شهرستان های قوچان، کلات، سرخس، فریمان، تربت حیدریه و نیشابور دائر و در آنها خدماتی در بخش اسکان، پذیرایی، پزشکی و فنی به خودروها ارائه می شود.
وی افزود: امسال هیات های مذهبی و شماری از زائران پیاده از غذای متبرک امام رضا (ع) متنعم می شوند.
معاون آستان قدس رضوی گفت: در سه روز آخر صفر پارسال هر روز 100 هزار وعده غذایی متبرک در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد توزیع شد و امسال نیز آستان قدس رضوی پیش بینی های لازم را برای بهره مندی زائران از این سفره بابرکت کرده است.

900

کد خبر: 872830

وب گردی

وب گردی