چی بخریم چی نخریم ؟ / راهنمای خرید چتر + قیمت

با آغاز فصل سرما بازار چتر نیز پر رونق می شود و طبق تجربه، باید برای خرید یک چتر با کیفیت مناسب حداقل ۲۰ هزار تومان هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، با آغاز فصل پاییز و زمستان، شروع بارش باران در کنار این که لباس های تابستانی جای خود را به لباس های گرم می دهند، وجود یک چتر نیز برای محافظت در برابر باران و برف ضروری به نظر می رسد.

اگر چه در نگاه اول خرید یک چتر کار ساده ای به نظر می رسد اما رعایت چند نکته موجب می شود که از این وسیله چند سال استفاده نمایید.
بر اساس این گزارش چترهای عصایی و چترهای تاشو دو نمونه موجود برای انتخاب چتر‌ها در بازار هستند. هر کدام از این چترها را می‌توان از دست فروش کنار خیابان تا فروشگاه‌های سطح شهر و فروشگاه های اینترنتی خریداری کرد. برای خرید چترهای تاشو باید از ۱۵ هزار تومان به بالا هزینه کنید. این هزینه رابطه مستقیمی ‌با فنرهای فلزی و پارچه به کار رفته برای چتر دارد. هر چه کیفیت آن‌ها بهتر باشد، به قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

چترهای عصایی اما کمی ‌گران‌تر هستند. این چترها را می‌توانید از ۵۰ هزار تومان به بالا خریداری کنید. قبل از پرداخت هزینه چند بار چتر را باز و بسته کنید تا از نرم بودن فنرها خیالتان راحت باشد. همچنین به جنس پارچه و دوخت‌هایی که فنر‌ها را به آن متصل کرده توجه بیشتری نشان دهید و هر چه فنرها محکم‌تر باشد احتمال خراب شدن آن‌ها کمتر است.

اگر قصد خرید یک چتر مناسب برای کودک خود را دارید، پیشنهاد ما چتر های کودک با طرح های فانتزی است. برای خرید یک چتر کودک با کیفیت مناسب حداقل باید ۳۵ هزار تومان هزینه کنید.

همچنین اگر قصد خرید یک چتر با قیمت مناسب را دارید که به نسبت کیفیت خوبی هم داشته باشد، چتر "شوان" با قیمت ۲۰ هزار تومان گزینه مناسبی است.

البته با توجه به کیفیت چتر "فری ریجن" با قیمت ۳۹ هزار تومان می‌تواند گزینه بعدی برای انتخاب چتر برای روزهای بارانی باشد.

اگر قیمت برای شما مهم نباشد، چتر طرح رنگارنگ و چتر واته که قیمت هر دو حدود ۴۹ هزار تومان است، می توانند در لیست انتخاب های شما قرار بگیرند.

همچنین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در کنار کیفیت، برند نیز برای شما دارای اهمیت است، می‌توانید برخی از چترهای برند را با قیمت ۷۵ هزار تومان به بالا تهیه کنید.

گفتنی است چتر "جی هوی" با قیمت ۸۵ هزار تومان و چتر لکسون نیز با قیمت ۱۹۹ هزار تومان در بازار به فروش میرسد که باید برای تهیه این مدل از چترها چند برابر قیمت یک چتر معمولی هزینه کرد.

نکات مهم در انتخاب چتر

1) سعی کنید جنس چتری که می‌خرید از پلی‌استر باشد، چون پلی‌استر هم سبک‌تر است و هم زودتر خشک می‌شود.

2) چتری بگیرید که کاور داشته باشد. کاور هم باعث مرتب بودن چتر می‌شود و هم در مواقعی که مجبورید چترتان را خیس ببندید و توی کیفتان بگذارید، از خیس شدن وسایلتان جلوگیری می‌کند.

3) موقع خرید چتر حواستان به فلزی بودن دسته و اتصالات آن باشد. اتصالات پلاستیکی زودتر می‌شکنند.

4) بعد از هر بار استفاده از چتر، آن را به صورت باز روی زمین بگذارید تا کاملا خشک شود. خیس جمع کردن و نگه داشتن چتر، عمرش را کوتاه می‌کند.

403

کد خبر: 872979

وب گردی

وب گردی