جلوگیری فرانسه از نماز خواندن مسلمانان در خیابان

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که نیروهای پلیس مانع اقامه نماز از سوی مسلمانان در حومه شمالی پاریس می شوند، از سوی دیگر یک انجمن اسلامی گفت که قصد برپایی نماز جمعه در هفته آینده را دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، جرارد کلمپ، وزیر کشور فرانسه گفت: آنها نباید در خیابان اقدام به برگزاری نماز کنند. ما این کار را ممنوع می‌کنیم.

نمازگزاران روز جمعه در خیابانی واقع در حومه پاریس اقدام به برگزاری نماز جمعه کردند. این اقدام از سوی نمازگزاران هر جمعه از مارس سال جاری میلادی و در اعتراض به بستن یک مسجد محلی مشهور که در ساختمانی دولتی فعال بود، صورت گرفته است.

نمازگزاران ،مقام‌های فرانسوی را به نقض حقوق خود برای برگزاری نماز در مسجد محکوم کرده و گفتند مقامات ، زمین مناسبی را برای ساخت مسجد جدید پیشنهاد نداده‌اند.

کلمپ درادامه گفت: مسلمانان باید مکانی برای نمازگزاری داشته باشند و ما این مساله را تضمین می‌کنیم که این مناقشه را ظرف چند هفته آینده حل کنیم.

تنش در مورد یافتن مکان برای برپایی نماز مسلمانان فرانسه باعث شده است که حدود ۱۰۰ تن از مقام‌های محلی فرانسه تلاش کنند مانع برپایی نماز آنها در دهم نوامبر شوند که در جریان آن قرار است سرود ملی فرانسه خوانده شود.

فرانسه حدود پنج میلیون مسلمان دارد. رهبران مذهبی مسلمانان نیز از این مساله شکایت دارند که فضای کافی در دسترس مسلمانان برای حضور در مراسم عبادی‌شان وجود ندارد.

کد خبر: 873257

وب گردی

وب گردی