احتمال قطع روابط ساف با آمریکا وجود دارد

سازمان آزادی‌بخش فلسطین بسته شدن دفتر خود در واشنگتن را اقدامی جانبدارانه و به نفع رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتشار بیانیه ای بسته شدن دفتر این سازمان در واشنگتن را یک اقدام جانبدارانه و به نفع رژیم صهیونیستی ارزیابی و شدیدا نسبت به آن انتقاد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «شروط آمریکا برای مذاکرات مستقیم فلسطین با رژیم صهیونیستی غیرقابل قبول است و آن را نخواهیم پذیرفت. مخالفت وزارت خارجه آمریکا با تمدید مجوز فعالیت دفتر ساف در واشنگتن و ربط آن با عضویت فلسطین در دادگاه بین‌المللی کیفری و طرح شکایت علیه جنایات رژیم صهیونیستی در این دادگاه یک اقدام کاملا جانبدارانه و به نفع رژیم صهیونیستی است."

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از دولت این کشور خواسته تا به این درخواست آمریکا تن نداده و در کنار مردم فلسطین باشد.

صائب عریقات مسئول کمیته اجرایی ساف نیز در این زمینه گفته که درصورت عدم تمدید مجوز فعالیت ساف در واشنگتن، ارتباط خود را با آمریکا قطع خواهند کرد.

مقامات آمریکا اعلام کرده اند تا زمانی که ساف شکایت خود درباره رژیم صهیونیستی را از دادگاه بین المللی کیفری (UCM) پس نگیرد و در مذاکرات مستقیم با این کشور شرکت نکند، دفتر مذکور تعطیل خواهد بود و مجوز فعالیت‌های آن تمدید نمی شود.

ساف در سال 2015 در دادگاه بین المللی کیفری شرکت و درخواست کرده بود به موارد نقض رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه حملات این کشور در سال‌های 2008 و 2014 به غزه رسیدگی شود.

مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و دولت فلسطین به دلیل ادامه احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی، عدم توافق بر سر مرزهای 1967 و عدم آزادی زندانیان از سوی تل‌آویو در سال 2014 متوقف شد.

کد خبر: 873315

وب گردی

وب گردی