زلزله فرصت تسویه حساب جناحی نیست/ برخی با رنج مردم تفنن سیاسی می‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: نباید عده ای از اتفاق ناگواری که برای مردم افتاده است تسویه حساب های جناحی کنند و این حادثه را بهانه ای برای انتقام جویی سیاسی بدانند.

هادی قاسمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت و گو با سرویس دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حضور گروه‌های جهادی دانشجویی از دانشگاه‌‌های مختلف تهران در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: 20 گروه جهادی دانشجویی پس از وقوع زلزله در نقطه اصلی و کانونی آن یعنی منطقه ازگله حاضر شدند.

قاسمی حضور در کنار مردم منطقه، توزیع اقلام و وسایل مورد نیاز مردم و ارائه خدمات امدادی را از جمله اقدامات این گروه‌های جهادی عنوان کرد و افزود: در این مناطق دانشجویان جهادی دانشگاه های علوم پزشکی مشغول ارائه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

وی افزود بسیج دانشجویی تهران بزرگ یک ستاد عملیاتی فعال در منطقه ازگله و یک ستاد پشتیبانی در تهران را در ابتدای بروز حادثه سازماندهی کرد و تا کنون بیش از 25 دستگاه خاور حاوی تجهیزات و اقلام مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: این اقلام به همراه کمک های بنیاد برکت توسط گروه های جهادی دانشجویی از دانشگاه های مختلف تهران جمع آوری و در 60 روستای ازگله توزیع شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران که در روزهای گذشته در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور داشت، اصلی ترین مشکل مردم در این مناطق را مسئله اسکان دانست و اظهار داشت: در این خصوص قرارگاه خاتم الانبیا عملیات ساخت مسکن را در برخی روستاها به کمک گروه های جهادی آغاز نموده است.

وی با انتقاد از سرعت عمل پایین بنیاد مسکن در ارائه نقشه های مورد نیاز برای تسریع در ساخت مسکن و اجرای پروژه های عمرانی گفت: برخی گروه های جهادی حاضر در منطقه منتظر ارائه نقشه بازسازی روستاهای ازگله کرمانشاه از سوی بنیاد مسکن هستند تا هرچه زودتر با فراهم شدن شرایط لازم ساخت و ساز مسکن را آغاز کنند.

قاسمی از اطلاع رسانی ضعیف ستاد مدیریت بحران نیز انتقاد کرد و گفت: از روز اول وقوع حادثه اطلاع رسانی خوبی در خصوص چگونگی ارسال کمک های مردمی صورت نگرفت و باعث شد حجم انبوه این کمک ها شامل پتو و مواد خوراکی باشد که بیش از نیاز منطقه است.

وی افزود: اصلی ترین مسئله در حال حاضر مسئله اسکان و استقرار مردم در این مناطق است که عدم اطلاع رسانی دقیق، به موقع و شفاف ستاد مدیریت بحران مانع استفاده بهتر از ظرفیت عظیم مردم برای خدمت رسانی در منطقه شد.

قاسمی اظهارات برخی مسئولین پس از وقوع زلزله را ناشی از کج سلیقگی آنها دانست و گفت: نبود پیوست رسانه ای دقیق در موضوعات ملی کشور باعث تبدیل شدن یک مسئله ملی به مسئله ای جناحی می شود.

وی افزود: نباید عده ای از اتفاق ناگواری که برای مردم افتاده است تسویه حساب های جناحی کنند و این حادثه را بهانه ای برای انتقام جویی سیاسی بدانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: در حال حاضر وظیفه اصلی، حضور در منطقه و حل مشکل مردم است؛ کسانی که خارج از این مقوله حرف می زنند و اقدام می کنند خیرخواه مردم نیستند و از پشت میز و در اتاق گرم با رنج مردم تفنن سیاسی می‌کنند.

کد خبر: 873405

وب گردی

وب گردی