افشاگری رژیم صهیونیستی از روابط خود با برخی کشور های عربی

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از برقراری روابط تل‌آویو با کشورهای عربی اسلامی "میانه‌رو" از جمله عربستان خبر داد و افزود: این کشورها به اسرائیل در مهار کردن ایران و آنچه که آن را "گسترش شیعه در منطقه" می‌نامد، کمک می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیست گفت:" اسرائیل از افشای این روابط با کشورهای عربی اسلامی خجالت نمی‌کشد و این طرف مقابل است که از این مساله خجالت می کشد."

وی در ادامه گفت: تمایل این کشورها بر محرمانه ماندن این روابط برای اسرائیل محترم است.

اشتاینیتز افزود، با وجودی که عربستان نظام دموکراتیک نیست در سال‌های اخیر در مبارزه با تروریسم و تحریک علیه آن به میزان زیادی اعتدال نشان داده و در کنار اسرائیل علیه گسترش و تجاوز ایران در منطقه فعالیت می‌کند. روابط بسیاری با این کشور داریم اما محرمانه هستند.

وی ادامه داد، تحولات اوضاع به دنبال استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان خطری برای اسرائیل که در حد ناامنی در جبهه شمالی باشد، ایجاد نکرده است.

وی گفت، تصمیم آغاز عملیات نظامی یا جنگ ‌پیش دستانه به رهبری اسرائیل برمی‌گردد و هیچ ارتباطی به هر گونه همکاری با کشورهای عربی میانه‌رو ندارد.

پیشتر، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین گفت‌وگو از طریق رسانه‌های عربستان یعنی سایت "ایلاف" آمادگی تل‌آویو را برای تبادل اطلاعات با عربستان و کشورهای میانه‌رو برای مقابله با ایران ابراز کرد.

موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین اسرائیل نیز در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان علیه ایران و حزب الله لبنان گفت: الجبیر آنچه که ما به عبری می‌گوییم را به عربی می‌گوید.

کد خبر: 873429

وب گردی

وب گردی