لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های زیارتی/گفتاردرمانی درباره پدیده شاندیز بس است

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های زیارت یکی از موضوعات اساسی است که متأسفانه به آن توجه نمی‌شود، گفت: در دهه آخر ماه صفر در مشهد‌الرضا شاهد حضور ۴ میلیون نفر زائر پیاده و غیرپیاده بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت:در دهه آخر ماه صفر در مشهد‌الرضا شاهد حضور حدود 4 میلیون نفر زائر پیاده و غیر پیاده بوده‌ایم که 400 هزار نفر از زائران به طریق پیاده به حرم ملکوتی امام رضا مشرف شدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آستان قدس رضوی و مسئولین محلی و مردمی در این همایش باشکوه در زیارت امام رضا (ع) شرکت داشتند، اما متأسفانه دولت در برگزاری این حرکت کمترین نقش و کمترین آورده را در موضوع زیارت پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها در موضوع زیارت یکی از مسائل اساسی است که متأسفانه به آن توجه نمی‌شود و همچنین بنده از طرف خودم و تمام مردم حوزه انتخابیه به مردم عزیز و زلزله‌زده غرب کشور تسلیت می‌گویم و نسبت به رفتار سخیف معاون اول که موجب بازی با احساسات مردم شد اعتراض دارم. همچنین بنده سوالم این است اگر طرح مسکن مهر و ساخت خانه‌های روستایی انجام نشده بود تلفات این حادثه را چقدر اعلام می‌کردند.

پژمانفر با بیان اینکه بحث دیگر درباره پدیده شاندیز است، گفت: باید به این نکته اشاره کرد که گفتاردرمانی دیگر بس است زیرا مشکلات مردم در این حوزه هم اکنون باقی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره کاسپین و موسسات مالی نیز خاطر نشان کرد: امروزه مشکلات مردم در این موضوع روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور گفت: بسیاری از مجموعه‌ها و کارخانه‌ها با صدها کارگر تعطیل شدند و در راستای رفع این موضوع اقدامات اساسی تدارک ببینید.

پژمانفر همچنین اقدامات کارآمد در زمینه لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که از سال 94 تصویب شده و هیچ اقدامی در راستای آن صورت نگرفته را خواستار شد.

منبع: فارس

کد خبر: 873441

وب گردی

وب گردی