هر دغدغه مند در جامعه، یک بسیجی است

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:ممکن است کسی جزو تشکیلات بسیج و عضو رسمی نباشد اما اگر کسی دغدغه حل مشکلات کشور را داشته باشد و با یک نگاه جهادی و انقلابی به فکر پیشرفت نظام باشد، یک بسیجی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ سجاد ریحانی با بیان اینکه همه هموطنان ما در فرهنگ بسیجی دارند تنفس می کنند، گفت: البته با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ممکن است کسی جزو تشکیلات بسیج و عضو رسمی نباشد اما اگر کسی دغدغه مند حل مشکلات کشور باشد و با یک نگاه جهادی و انقلابی به فکر پیشرفت نظام باشد، یک بسیجی است.

وی با اشاره به وقوع زلزله غرب کشور یادآور شد: بسیاری از مردم بدون اینکه جزو تشکیلات بسیج هم باشند وارد میدان شدند و با یک روحیه جهادی و انقلابی به کمک هموطنان خودشان شتافتند و این روحیه یعنی روحیه بسیجی. همانطوری که امام خمینی فرمودند بسیج یعنی روحیه، روحیه و فرهنگ. و این در کشور ما زیاد است و نهادینه شده است.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: برای اینکه هم افزایی رخ دهد، تشکلی به نام بسیج شکل گرفته و آنهایی که توانایی این را دارند که بیشتر وقت بگذارند برای یک حرکت سازماندهی تر و برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف در این تشکیلات عضو می شوند. ما در اقشار مختلف هم عضوگیری کرده و هم نیروهای مختلفی را از اصناف، دانشگاهیان، مهندسان داریم.

وی افزود: بسیج ۲۰ میلیونی که امام بزرگوار می فرمودند همین بود که باید همه ملت ما برای آن آرمان بزرگی که پیش نظر خودشان دارند با همدیگر هم افزا شوند و آن هدف را دنبال کنند و تا امروز هم می بینیم بسیاری از نیروهای بسیج دانش آموزی و حتی دوستان ما که در اربعن موکب هایی را در مسیر زده بودند بلافاصله با شنیدن حادثه تلخ زلزله غرب کشور و کرمانشاه وارد میدان شدند و به روستاهای دور افتاده رفتند تا به کمک زلزله زدگان بشتابند.

ریحانی به اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: حداقل در بسیج دانشجویی ۳۰۰۰ دفتر در سرتاسر کشور داریم که این دفاتر برای سازماندهی نیروهای نخبه و برای حل مشکلات کشور اقدام می کند، در اردوهای جهادی همین نیروهای نخبه وارد میدان می شوند و در تیم های مختلف از پزشکی تا عمرانی و فرهنگی حضور دارند و در روستاهای دورافتاده و صعب العبور وارد میدان می شوند و خدمت رسانی می کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان شد: این دایره باز است و محدود به افراد مختلفی نیست و رویکردها فراجناحی است و می بینیم که اقبال به سمت برنامه های بسیج افزایش پیدا می کند.

کد خبر: 873458

وب گردی

وب گردی