نشست‌های نمایشی بی‌نتیجه است/مکرون اشتباه می‌کند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده اتحادیه عرب در شب گذشته چنین نشست‌هایی را اقداماتی نمایشی دانست که به نتیجه نخواهند رسید.

به گزارش ایسکانیوز، کمال خرازی در حاشیه مراسم درگذشت پدر سخنگو وزارت خارجه در خصوص پاکسازی بوکمال گفت: این آخرین پایگاه فعال داعش بود و در عراق هم قبلا تکلیف روشن شده بود که معنای پیروزی بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی قول داده بود و به موقع این جریان به اتمام رسید. این به معنای تمام شدن داعش نیست و باید به فکر حمایت‌هایی که عربستان و آمریکا از آن‌ها می‌کنند، باشیم.

وی در خصوص مواضع ضد ایرانی فرانسه نیز گفت: مکرون اشتباه می‌کند. آن‌ها در جریان آن‌چه در سوریه گذشت باتوجه به سبقه سنتی که داشتند وظایف‌شان در قبال سوریه را انجام ندادند و اتفاقا لبنانی‌ها در این خصوص گلایه داشتند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: فرانسه امروز برای جبران این عقب ماندگی خود اشتباه دیگری را مرتکب می‌شود؛ برپایه تحلیل‌های غلط موضع می‌گیرند در حالی که واقعیت منطقه تغییر کرده است و آن‌ها باید سیاست‌های خود را براساس واقعیت‌های منطقه تنظیم کنند.

وی درخصوص نشست اخیر اتحادیه عرب گفت: این‌ها بیشتر نمایش است . نمایشی که به جایی نمی‌رسد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 873486

وب گردی

وب گردی