تندباد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را درمی‌نوردد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان تندباد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را درمی‌نوردد.

به گزارش ایسکانیوز، علی دولتی‌مهر اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان وقوع تندبادی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت در برخی مناطق استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود که با آغاز وزش بادهای جنوبی در استان پیش‌بینی شده سرعت وزش باد متفاوت باشد و تا 90 کیلومتر بر ساعت برسد.

وی بیان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه سرعت وزش باد در اغلب مناطق استان با افزایش محسوس همراه می‌شود و به دلیل وزش باد، رگبار باران در مناطق مرکزی، شمالی و جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

دولتی‌مهر تصریح کرد: از یکم آذر ماه بر اثر پدیده مه، دید کاهش پیش‌بینی می‌شود که تا شنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه بارش به صورت باران و برف در مناطقی از استان پیش‌بینی می‌شود که بیشتر بارش‌ها در مناطق کوهستانی و کاهش دما سبب افزایش بارش باران و در برخی مناطق بارش برف است که عواقبا از طریق سازمان هواشناسی استان اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از امروز تا ظهر چهارشنبه رگبار باران و رعد و برق پراکنده در مناطقی از استان به ویژه در جنوب استان نواحی منتهی به کوه سبلان و در بخش‌هایی از مناطق شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

دولتی‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم افزود: از بعد از ظهر روز چهارشنبه با تغییر الگوی فضای هوا و شمالی شدن جریانات روند کاهش دما آغاز و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه دمای هوا در سطح استان 6 تا 12 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

901

کد خبر: 873518

وب گردی

وب گردی