آتش سوزی در کارگاه ابر و اسفنج حادثه آفرید

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در کارگاه تولید ابر و اسفنج در جاده ورامین خبر داد و گفت: کارگاه و انبارهای اسفنج به دلیل اینکه از مواد نفتی و شیمیایی تشکیل شده اند بسیار قابل اشتعال است و دود حاصل از این مواد نیز از جمله آلاینده های خطرناک و مسموم کننده محسوب شده و می تواند افرادی که در معرض آن قرار دارند را با خطر مسمومیت مواجه کند.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه، گفت : ظهر امروز یک کارگاه تولید ابر و اسفنج در جاده ورامین ابتدای جاده قلعه نو شهرک صنعتی عشق آباد دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 12:03 ظهر امروز به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده شد و به دنبال آن ، ایستگاه 86 با امکانات و تجهیزات ایمنی لازم به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: محل آتش سوزی سوله ای مسقف با وسعت حدودا 1000 متر بود که درون آن مقدار زیادی ابر و اسفنج نگهداری می شد و در فضای باز ضلع شرقی این سوله با سقف های کاذب، به وسعت 120 متر که متعلق به همین ملک بود نیز مقدار زیادی ابر و اسفنج تولید شده نگهدای می شد و آتش از این قسمت آغاز شده بود و کاملا شعله ور بود و به سرعت در حال گسترش و سرایت به اجناس داخل سوله بود.

وی اضافه کرد : در اثر حرارت زیاد سقف های کاذب این بخش تخریب شده بودند که آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه، عملیات را آغاز کرده و توانستند آتش را مهار کنند به گونه ای که از گسترش بیشتر و سرایت بیشتر به اجناس داخل سوله جلوگیری شد.

ملکی بیان کرد : خوشبختانه در این حادثه هیچ فردی آسیب ندید و در ساعت 12:52 عملیات آتش نشانان به پایان رسید.

وی در پایان تاکید کرد : کارگاه و انبارهای اسفنج به دلیل اینکه از مواد نفتی و شیمیایی تشکیل شده اند بسیار قابل اشتعال است و دود حاصل از این مواد نیز از جمله آلاینده های خطرناک و مسموم کننده محسوب شده و می تواند افرادی که در معرض آن قرار دارند را با خطر مسمومیت مواجه کند.

701

کد خبر: 873522

وب گردی

وب گردی