پویایی،  شاخصه دومین جشنواره نشریات دانشجویی  دانشگاه آزاد است

از داوران دومین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی می گوید: در بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در بین 2500 عنوان، شاهد آثار فاخر و تولید محتوای مطلوب هستیم که پویایی وبالندگی نشریات دانشجویی را نشان می دهد.

مهدی اسماعیلی، از جمله کارشناسان داوری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در رابطه با وضعیت کلی داوری آثار این جشنواره اظهار کرد: در میان آثارارسالی، کارهای شاخصی به چشم می خورد که مطابقت های زیادی با معیار های کیفی ما دارند.

وی با اشاره به اینکه شاهد آثار ضعیف تر هم هستیم، افزود: برآیند این دو مساله حاکی از وجود فضای خوب و پتانسیل بالا در نشریات مکتوب دانشگاه آزاد اسلامی است.

اسماعیلی در ادامه گفت: این جشنواره می تواند تاثیر مناسبی در ایجاد فضای رقابت و بهبود کمی و کیفی فعالیت های رسانه ای در سطح دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کند.

وی از طبقه بندی کامل و قرارگرفتن آثاردربخش های مختلف میان داوران هرحوزه تخصصی خبرداد و در ادامه با اشاره به کیفیت و نظم و خلاقیت در برخی آثار، تصریح کرد: رویکرد برخی ازنشریات در انتشار مقالات دانشجویان مقاطع تکمیلی و بازتاب فعالیت های پژوهشی آن ها، بسیار خوب بود که می تواند خارج از فضای متعارف رسانه ها، ادبیات علمی و رسانه ای ما را با پیشرفت های ویژه ای توأم سازد.

وی در رابطه با جایگاه فعلی رسانه های مکتوب و مخاطبان آن ها با توجه به رشد شبکه های مجازی، متذکر شد: علی رغم رشد بسیار سریع و افزایش روی آوری بسیار چشم گیر مردم جامعه به بکارگیری از شبکه های اجتماعی و اینترنت برای دسترسی به محتوا، رسانه های مکتوب کماکان جایگاه فعلی خود را در میان مردم دارند و کتاب ها و نشریات همواره با کاهش محسوس مخاطب مواجه نیستند و رسانه های مکتوب به جهت رسمیت داشتن به صورت عرفی در میان مردم، از گود رسانه ها و مراجع محتوا حذف نخواهند شد.

اسمائیلی ادامه داد: بررسی و آسیب شناسی مختلف انتشارمحتوا در رسانه ها، اعم از مکتوب و دیجیتال، یکی از موضوعاتی بود که در میان انتشارات دانشجویان نیز به چشم می خورد و روشن است که قشر متخصص با آسیب شناسی چالش های حقوقی، چالش های دسترسی و دیگر مسائل موجود در این حوزه، در پی یافتن بهترین شیوه هستند و درعین حال هم اکنون شاهد بارگزاری بسیاری از نشریات و رسانه هم در فضای مجازی، همزمان با انتشار مکتوب هم هستیم.

کد خبر: 873529

وب گردی

وب گردی