اختراع دستگاه‌ بهینه‌ساز ‌مصرف‌ سوخت در دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

دستگاه‌ بهینه‌ساز ‌مصرف‌ سوخت توسط هسته فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان ساخته شد.

به گزارش ایسکانیوز، افشین عبداللهی دانشجوی رشته الکتروتکنیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با همراهی مهران آذرپیوند موفق به اختراع دستگاه بهینه‌ساز مصرف سوخت سی ان جی شد.

عبداللهی درباره اختراع خود گفت: گاز سی ان جی بعلت ‌خشک‌ بودن ‌و حجم ‌‌تراکم ‌پایین ‌باعث‌ صدمه ‌رساندن‌ به ‌سرسیلندر‌‌ و موتور‌ می‌شود. لذا در راستای کاهش استهلاک خودرو ‌‌و بهینه‌سازی مصرف سوخت این دستگاه اختراع شد.

وی با تشریح ساخت این دستگاه تصریح کرد: برای ساخت این دستگاه از ‌گازوئیل ‌‌و آب بهره گرفته شده است. ‌‌‌به این صورت که از ‌‌‌بخار ‌چرب ‌گازوئیل‌ برای چرب ‌کردن‌ گاز سی ان جی و برای‌ کمبود‌ حجم ‌تراکم ‌از‌ آب ‌گازوئیل ‌استفاده‌ شد. بنابراین با ساخت این دستگاه، روشن شدن اتوموبیل‌های بنزین سوز و گازسوز ‌‌با‌ بخار ‌گازوئیل‌ امکان پذیر است.

مهران آذرپیوند، کارشناس مکانیک از تجاری‌سازی این اختراع خبرداد و گفت: در حال حاضر تولید‌ ماهانه ‌این‌ دستگاه حدود دویست عدد ‌ماستد و ‌شرکت‌های ‌خودرو‌سازی ازجمله ‌ایران‌ خودرو، سایپا‌ و‌... می‌توانند از این دستگاه درجهت بهینه سازی خودروهای داخلی استفاده مطلوب داشته باشند.

امیرحسین پاک‌شیر، خاطرنشان کرد: با اختراع این دستگاه ‌کمبودهای حاصل در زمینه موتور خودرو و گاز سی ان جی برطرف شده و از آسیب‌رساندن ‌به‌ موتور ‌جلوگیری‌‌ می‌شود.

مدیر مرکز رشد واحد لنجان با تاکید بر تجاری سازی این محصول تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در حال مذاکره با شرکت‌های قطعه‌ساز برای تجاری‌سازی دستگاه بهینه ساز مصرف سوخت سی ان جی بوده و از طریق اعتبارات و تسهیلات مرکز رشد و انجمن‌های حامیان کارآفرین استان اصفهان در حال تامین اعتبار لازم برای این پروژه است.

کد خبر: 873542

وب گردی

وب گردی