طرح جدید ترامپ تکذیب شد

روزنامه عبری زبان اسرائیل هایوم به نقل از یک مقام بلند پایه کاخ سفید اعلام کرد: گزارش منتشر شده از سوی کانال 2 اسرائیل در خصوص طرح دونالد ترامپ برای حل و فصل سیاسی گزارشی گمراه کننده بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری عرب 48، روزنامه عبری زبان اسرائیل هایوم به نقل از یک مقام بلند پایه کاخ سفید اعلام کرد: گزارش منتشر شده از سوی کانال 2 اسرائیل در خصوص طرح دونالد ترامپ برای حل و فصل سیاسی میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل گزارشی گمراه کننده بوده است.

بر اساس ادعاهای این شبکه صهیونیستی طرح ترامپ در مرحله اول شامل ایجاد کشور فلسطینی بدون تخلیه شهرک ها می شود، از این جهت مذاکره در خصوص تبادل زمین و ساکنان آن بدون در نظر گرفتن مرزهای 1967 انجام خواهد شد. این طرح بر اساس پیشنهادهای روسای جمهور پیشین آمریکا نخواهد بود.

بر اساس این طرح شهرک نشینان کرانه باختری هرگز جابجا نشده و شهروندان عربی که دارای هویت اسرائیلی می باشند نیز مجبور به مهاجرت نمی شوند. از این جهت انتظار می رود مباحث مربوط به تبادل اراضی بر اساس مرزهای 1967 انجام نشود که اساس طرح های پیشنهادی روسای جمهور پیشین آمریکا به ویژه اوباما و کیلینتون بوده است.

این مسئول کاخ سفید به اسرائیل هایوم گفت: این گزارش گمراه کننده است و تنها متضمن تخمین هایی است که همیشه در مورد عملکرد دولت آمریکا ارائه شده است و به نوعی باز نویسی گزارشهای گذشته در خصوص عملکرد آمریکا در این موضوع است.

این مقام آمریکایی افزود: این گزارش به جای این که دقیقا منعکس کننده وضعیت باشد ترکیبی از تمام احتمالات و ایده هایی است که از دهه های گذشته در این مورد وجود داشته است. ما می توانیم بگوییم که با تمام احزاب مرتبط گفتگو داریم و روشی متفاوت از روش مورد استفاده در گذشته برای ایجاد صلح در پیش گرفته ایم.

وی گفت: ما قصد نداریم برای هر چیزی محدودیت زمانی ساختگی معین کنیم و برنامه های فوری علاوه بر ادامه تماس ها را نداریم، همانطور که همیشه گفتیم، وظیفه ما این است که شرایط را برای دستیابی به یک توافق قابل قبول بدون هیچ گونه فشار یا اعمال هر گونه شرایط به طرفین تسهیل نماییم.

دفتر نتانیاهو مفاد این گزارش در خصوص طرح دیپلماتیک برای حل و فصل سیاسی را رد کرده و اعلام کرد: پاسخ نخست وزیر به چگونگی این پیشنهاد بستگی دارد.

کد خبر: 873647

وب گردی

وب گردی