اسرائیل همچنان بزرگترین تهدیدکننده لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد آمریکایی ها می‌خواستند داعش را برای چندین دهه حفظ کنند، اما محور مقاومت این گروه را تنها در عرض چند سال شکست داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المنار، سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با هدف پرداختن به تحولات اخیر به ویژه مصوبه خصمانه اتحادیه عرب علیه مقاومت از لحظاتی پیش آغاز شد.

دبیرکل حزب الله در آغاز سخنان خود، سالروز ارتحال جانسوز پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) را تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله همچنین به زمین‌لرزه اخیر در منطقه غرب ایران اشاره کرد و به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت .

دبیرکل حزب الله در ادامه به پیروزی‌های بزرگ اخیر محورمقاومت بر تروریسم تکفیری که با آزادسازی آخرین دژ گروه تروریستی داعش در عراق و همچنین آزادسازی شهر البوکمال در سوریه محقق شد، اشاره کرد و آن را یک دستاورد بزرگ خواند.

محورهای مهم سخنان دبیرکل حزب الله :

اعلام پیروزی نهایی بر گروه تروریستی داعش، نزدیک است.

شمار زیادی از مربیان و کارشناسان نظامی خود را به عراق اعزام کردیم و از ابتدای جنگ با تروریسم در آن کشور، شهدا و مجروحانی تقدیم کردیم.

ما بر این باوریم که ماموریت در عراق با موفقیت انجام شد در انتظار اعلام رسمی عراق هستیم.

یک دستاورد بسیار مهم نظامی به تمام معنا در البوکمال محقق شد، آزادسازی البوکمال به این معناست که دیگر هیچ شهری نه در سوریه بلکه در منطقه در اشغال داعش قرار ندارد.

آزادسازی البوکمال، وحدت و یکپارچگی سوریه را تقویت کرده و طرح تجزیه را ناکام می‌گذارد.

با آزادسازی البوکمال، دولت داعش هم فروریخت و سقوط کرد، ولی به معنای پایان داعش نیست.

همه رهبران و ملتهای منطقه باید از خودشان بپرسند که چه کسی داعش را به وجود آورد و ازآن حمایت مالی کرد؟

آمریکا هر کاری را که می‌توانست برای کمک به داعش در البوکمال انجام داد.

ائتلاف آمریکایی از داعش در شرق فرات حمایت کرد و مانع حملات هوایی روسیه و سوریه به داعش شد.

ائتلاف آمریکایی، اطلاعات خود را در اختیار داعش قرارداد و جنگ الکترونیک(سایبری) را علیه گروه‌هایی به راه انداخت که با این گروه می‌جنگند.

آمریکا تمام امکانات را برای عقب نشینی داعش از البوکمال به مناطق تحت سیطره گروه‌های سوریه دموکراتیک(مورد حمایت مستقیم آمریکا) فراهم کرد.

بالگردهای آمریکایی، سرکردگان داعش را از میادین نبرد درالبوکمال نجات دادند.

آمریکایی ها می‌خواستند داعش را برای چندین دهه حفظ کنند، اما محور مقاومت این گروه را تنها در عرض چند سال شکست داد.

خطری که امروز وجود دارد، این است که آمریکا، داعش را با اسامی جدید بازتولید کند تا ماموریت‌های محوله به آن را انجام دهد.

به تمام رزمندگان مقاوم، ارتش سوریه، گروه‌های مقاومت، سپاه پاسداران، تیپ‌های فاطمیون و حیدریون درود می‌فرستم.

از سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به طور ویژه تشکر می‌کنم و تاریخ نام حاج قاسم را ثبت خواهد کرد.

اتهام زنی وزیران خارجه عرب به حزب الله، تازگی ندارد، در نشست‌های قبلی وزیران عرب آن را شنیدیم که تاسف آمیز است.

مسیر اتهام زنی به حزب الله و اتهام آن مبنی بر تروریسم مسیر آمریکایی است و هر کس که در شکست داعش مشارکت داشت، از سوی آنها مجازات خواهد شد.

آمریکایی ها، ابومهدی المهندس(از فرماندهان ارشد حشد شعبی) و جنبش النجباء و عصائب اهل الحق را در فهرست تروریسم خود قرار دادند و این فهرست را توسعه خواهند داد.

اظهارات و توضیحات مقامات اسرائیلی درباره روابط با برخی کشورهای عربی و به ویژه با عربستان سعودی برای شناخت و دانستن سمت و سو و جهت گیری امور کافی است.

وزیران عرب ما را به حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه با موشک‌های بالستیک متهم کردند، آنها بر چه اساسی این اتهامات را به ما نسبت دادند؟

اتهامات وزیران عرب به ما سخیف و بی ارزش است، ما نه به یمن و نه بحرین یا کویت یا هر کشور عربی دیگر سلاحی نفرستاده‌ایم.

ما فقط برای مقاومت فلسطین در فلسطین اشغالی سلاح فرستادیم و افتخار می کنیم که از مقاومت فلسطین با موشک‌های کورنت حمایت کرده‌ایم.

اسرائیل بزرگترین خطری است که امنیت و ثبات منطقه و لبنان را تهدید می‌کند و سلاح مقاومت، عامل اساسی در تحقق امنیت و ثبات لبنان از طریق بیرون راندن دشمن اسرائیلی بوده است.

سلاح حزب الله عامل اساسی در تحقق ثبات لبنان است.

(خطاب به رژیم‌های عربی از جمله سعودی )اگر می خواهید عملا به ثبات لبنان کمک کنید، دخالت نکنید، همانطور که اخیرا این کار را کردید و تروریست‌ها را به کشورمان نفرستید.

این همه تجاوزگری اسرائیل، وزیران خارجه عرب را برای برگزاری نشست دور هم جمع نکرد، ولی فقط به خاطر اصابت یک موشک به ریاض، دور هم جمع شدند.

حزب الله با شلیک موشک از یمن به ریاض هیچ ارتباطی ندارد، همچنین با آنچه در گذشته شلیک شده یا در آینده شلیک خواهد شد، هم ارتباطی نخواهد داشت و ربطی به آن ندارد.

عربستان سعودی در برابر ملت یمن شکست خورده و باید به این شکست اعتراف کند.

متهم کردن حزب الله به دست داشتن در شلیک موشک به ریاض، اتهامی بی‌پایه و اساس است.

مصاحبه رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با سایت ایلاف سعودی یک گام بسیار خطرناک در مسیرعادی سازی روابط(رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی) به شمار می‌رود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همه چیز را در یمن بمباران می‌کنند به طوری که تاکنون دهها هزار یمنی شهید و صدها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

(خطاب به شرکت کنندگان در نشست خصمانه اتحادیه عرب) آیا یمن کشور عربی و مسلمان نیست، چرا بیانیه شما حتی یک کلمه درباره جنایاتی که عربستان سعودی در این کشور مرتکب می‌شود، همراه نداشت؟

دلیل این سکوت مشکوک جهان عرب چیست، آیا به این خاطر است که از عربستان سعودی می‌ترسید؟

ابتدا از عربستان سعودی بخواهید که کشتار دسته جمعی و قتل کودکان یمن را متوقف کند، بعد به دنبال راه حل سیاسی باشید.

جهان هیچ اقدامی در قبال جنایاتی که سعودی در یمن مرتکب می‌شود، انجام نمی‌دهد.

از عربستان سعودی بخواهید که محاصره، جنایات، بمباران و جنگ در یمن را پایان دهد. پادشاهی سعودی در هر اقدامی که انجام می‌دهد، شکست خورده است.

موشک‌هایی که شلیک شد، یک دستاورد یمنی است، آنها(سعودی‌ها) نمی‌خواهند این حقیقت را درک کنند که یمنی‌ها خود موشک می‌سازند و نبرد را رهبری می‌کنند.

لازم است از گروه‌های مقاومت فلسطین به خاطر مخالفت با نسبت دادن تروریسم به حزب الله تشکر می‌کنم و به آنها می‌گویم که خداوند شما را درمرحله آتی یاری کند.

فلسطینی‌ها تحت فشارهای آمریکایی و عربی قرار دارند تا از حقوق خود دست بکشند، به آنها می‌گویم تنها عاملی که باید بر آن تکیه کنید، وحدت داخلی شماست.

همه ما در لبنان منتظر نخست وزیر هستیم، از نظر ما نخست وزیر(سعدالحریری)، مستعفی نیست. اولویت همچنان بازگشت سعدالحریری به لبنان است.

از موضع رسمی لبنان و وزیر خارجه و موضع برادران عراقی در اتحادیه عرب تشکر می‌کنم.

به طرفداران مقاومت اعلام می‌کنم که همچنان به مسیر خود، مسیر پیروزی‌های بزرگ و تاریخی ادامه دهید که البوکمال آخرین آن نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، سخنرانی امشب سید حسن نصرالله را شبکه الجزیره قطر پس از شش سال از آغاز بحران سوریه به طور مستقیم پخش کرد.

کد خبر: 873707

وب گردی

وب گردی