آواربرداری ادامه دارد/پایان عملیات امداد و نجات زلزله زدگان

نماینده ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب از پایان عملیات امداد و نجات، شروع مرحله تثبیت و تداوم مراحل تکمیلی اسکان اضطراری بازماندگان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص شرایط مناطق زلزله زده گفت: مرحله آواربرداری سبک نیز ادامه دارد و روند تامین شریان های حیاتی سرعت مناسبی یافته است.
محسن نادی افزود: در حال حاضر با اقدامات و ساماندهی هایی که انجام شده بسیاری از مشکلات روزهای اول وقوع حادثه بر طرف شده است.
وی در پاسخ به این سوال که نیروهای شهرداری تهران تا چه زمانی در مناطق زلزله زده حضور خواهندداشت، گفت: طبیعی است که زمان های ابتدایی حادثه عوامل اجرایی و کارکنان نیز درگیر خانواده خود باشند به همین دلیل سعی کردیم مدیریت شهری و فرماندار کرمانشاه تنها نباشند که خوشبختانه در حال حاضر کارکنان در محل کار خود استقرار یافته اند و تا زمان عادی شدن اوضاع را تحویل شهردار و فرماندار خواهیم داد. البته در بخش امداد و کمک رسانی به روستاها همچنان نیروهای شهرداری تهران حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: مدیران محلی و مدیران ملی در روزهای نخست وقوع زلزله با شرایط دشوار و فشار مضاعفی مواجه بودند که بخشی از آن طبیعی است و بخشی دیگر ناشی از کاستی های ریشه ای در حوزه مدیریت بحران و غفلت های عمومی از مدیریت بحران و مخاطرات است که باید در آینده در این حوزه اقدامات بیشتر و اساسی تر در دستور کار قرار گیرد. چرا که کشورمان در زمره کشورهای بلاخیز قرار دارد و باید فرهنگ زندگی با زلزله و سوانح و آمادگی برای روزهای بحرانی ترویج و تمرین شود.
نادی گفت: اگر در شرایط عادی به اجرای مانورها و ایجاد ساختارهای مدیریت بحران و تقسیم وظایف توجه شود، در زمان بحران کمتر دچار نابسامانی و آشفتگی در عملیات مقابله خواهیم شد. در این میان آموزش مدیران از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: توزیع امکانات در روزهای نخست با اختلال مواجه بود که با تدابیر اندیشیده شده مشکلات ساماندهی شد.
وی همچنین پیشنهاد کرد که با توجه به قرار گرفتن لایحه قانون مدیریت بحران در دستور کار مجلس باید از فرصت موجود برای ترمیم ساختار مدیریت بحران کشور و رفع مشکلات موجود بهره برد تا در حوادث آینده دیگر شاهد مشکلات و کاستی در حوزه مدیریت بحران نباشیم. متاسفانه بخشی از پیشنهادها برای ارتقای این لایحه مورد توجه قرار نگرفته است که باید از سوی نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.
706

کد خبر: 873899

وب گردی

وب گردی