قابلیت حفاظ بتنی در ایمن سازی جاده ها و زیرساخت ها/کیفیت پایین بتن، عامل اصلی خسارت در مناطق زلزله زده بود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازى در همایش دوام حفاظ هاى بتنى راه گفت: زمانى که کاربرد بتن مورد استفاده قرار مى گیرد به عنوان بحث واقعى تلقى مى شود و نمى توان از آن به عنوان بحث شعارى یاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شکرچى زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازى در همایش دوام حفاظ هاى بتنى راه گفت: زمانى که کاربرد بتن مورد استفاده قرار مى گیرد به عنوان بحث واقعى تلقى مى شود و نمى توان از آن به عنوان بحث شعارى یاد کرد.
او در ادامه اظهار داشت: بتن یک محصول ساختمانى است که شگفتى و ارزش بسیارى را با خود به همراه دارد که اگر به راهکار درست استفاده از آن برسیم به ارزش افزوده هم دست خواهیم یافت.
شکرچى زاده افزود: از سال ١٩٥٠ تاکنون جمعیت جهان ٢ برابر شد اما میزان مصرف بتن به ٥٠ برابر رسیده است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازى گفت: بتن به مرور زمان قابلیت هاى خود را نشان داده و بسیارى از نیازهاى ساخت و ساز با بتن برطرف شده است و به عنوان محصولى تلقى مى شود که که از سال ها قبل در حوزه راهسازى و زیرساختى مورد استفاده قرار گرفته است.
او خاطرنشان کرد: حفاظ هاى بتنى در دنیا به صورت پیش ساخته است که جهت ایمن سازى جاده ها مورد استفاده قرار مى گیرد.

او گفت: واقیت این است که دوام بتن ها باید مورد توجه قرار گیرد، در عمل آنچه ساختیم از دوام موردنظر برخوردار نیست و باعث شده زمانی که از یک نیوجرسی استفاده می کنیم طی چند سال آینده آن را تعویض کرده و از یک نیوجرسی دیگر استفاده کنیم.

شکرچی زاده افزود: یکی از مسایلی که باید موردنظر قرار گیرد این است که باید از تمام استانداردها جهت تولید محصول باکیفیت استفاده کنیمتا عمر 20 ساله داشته باشند زیرا این اقدام با توجیه اقتصادی همراه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: 75 درصد از جنس بتن، سنگدانه است که از طبیعت برداشت می شود و حق نداریم تا به هر دلیی از رودخانه ها اقدام به برداشت مصالح سنگی کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی زلزله اخیر، خسارت بسیاری را با خود به همراه داشت کیفیت پایین بتن های استفاده شده بود که این امر باعث شد تا اثرات بسیار زیادی را با خود همراه داشته باشد بنابراین به عنوان موظیم در موضوعی که دانش آن را داریم ظرفیت سازی کنیم و از دانش موجود جهت بهبود کیفیت این محصول استفاده کنیم.

403

کد خبر: 873930

وب گردی

وب گردی