آگاهی جامعه را بالا ببریم تا واکسینه کردن عموم مردم اتفاق افتد

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: رسانه ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر نقش محوری در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارند و بازوان توانای دولت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، فرزین رحیم نظری در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی استان خراسان رضوی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیران استانی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: در عصر حاضر اعتیاد به مواد مخدر به عنوان جدی‌ترین مسأله اجتماعی در کشورهای مختلف مطرح است و یکی از مسائل پیچیده اجتماعی است که زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مختلف می‌باشد.


وی افزود: این معضل اجتماعی و تجارب اقدامات و مبارزات چند دهه گذشته در این خصوص نشان داده است، مهار و کنترل اعتیاد و موادمخدر در کشور به تنهایی از توان و ظرفیت نهادهای دولتی خارج است و نیازمند اتخاذ یک رویکرد منطقی و جامع‌نگر در استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بالقوه و بالفعل تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی در تعامل موثر و هماهنگ با یکدیگر است.


مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی ) است که همه باید در این راستا دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند و دغدغه‌ها را بکاهند.


رحیم‌نظری اضافه کرد: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، موضوع بسیار مهم "اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر" را مطرح کرد که در همین راستا توسط شخص ایشان جلسات مختلفی با گروه‌های مرجع از جمله ورزشکاران، هنرمندان، اهالی سینما، روحانیون، خیرین، مبلغین ، مشاوران ، آموزش پرورش و بسیج، هلال احمر،کمیته امداد امام خمینی(ره)... برگزار شد و هدف این بود که این حساسیت به وجود بیاید که مبارزه با مواد مخدر اگر قرار باشد به نتیجه برسد حتما باید اجتماعی و دغدغه همه گروه ها و افراد شود.


وی با توجه به تاکید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و ارتباط نزدیک با رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: از آنجا که رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی است، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و رسانه‌ها به‌عنوان بازوان اصلی اجرائی کردن این رویکرد بی‌بدیل است.
مدیرکل روابط عمومی ستاد گفت: در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر زمانی به موفقیت می‌رسیم که رسانه‌ها و مردم در این خصوص همکاری کنند، از طریق همکاری رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق در ابعاد مختلف، می‌توانیم آگاهی جامعه را بالا ببریم تا واکسینه کردن عموم مردم اتفاق افتد.


نظری با اشاره به وضعیت معتادان بهبودیافته در کشور اظهار داشت: با حمایت‌های ستاد فرصت‌های شغلی برای معتادان بهبودیافته در کشور ایجاد شده که نتایج مثبتی در کاهش آسیب و ساماندهی وضعیت خانواده‌های معتادان داشته است از این رو دولت تسهیلات ویژه‌ای برای کارفرمایانی که معتادان بهبودیافته را جذب کار می‌کنند قرار داده است .


وی پیگیری و تحقق کاهش 25 درصدی شیوع و بروز اعتیاد طبق برنامه ششم توسعه، در اولویت قرار دادن برنامه‌های حوزه پیشگیری از اعتیاد، استفاده از ظرفیت جامعه برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، توجه به صیانت و اشتغالزایی بهبودیافتگان و استفاده از پتانسیل سازمان‌های مردم‌نهاد را از عمده موارد مهم و مورد تاکید ستاد دانست.

705

کد خبر: 873958

وب گردی

وب گردی