پوتین و اسد در سوچی  چه گفتند؟

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در شهر سوچی با همتای سوری خود بشار اسد در مورد راه‌حل‌های سیاسی بحران سوریه گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کاخ کرملین با صدور اطلاعیه‌ای، موضوع این دیدار را بررسی دستاوردهای مبارزه با تروریسم و ضرورت طراحی سازوکاری برای حل سیاسی بحران سوریه به هدف تثبیت صلح و ثبات در کشور عنوان شد.

پوتین در این دیدار می‌گوید: «شما می‌دانید من فردا در این شهر با همتایان ایرانی و ترک خود دیدار می‌کنم. مهم‌ترین موضوع بحث ما، مذاکره در مورد دستیابی به طرح‌ سیاسی مناسب برای حل بحران سوریه است. بعد از سرکوب تروریست‌های داعش، باید فورا وارد مرحله سیاسی جدیدی شد.»

رئیس جمهور روسیه در این دیدار با «شریک» خواندن ایران و ترکیه در موضوع حل سیاسی بحران سوریه گفت: «ما علاوه بر شرکای خود با کشورهای دیگر مانند عراق، آمریکا، مصر، عربستان سعودی و اردن در تماس دائمی هستیم.»

پوتین هدف خود از دیدار با رئیس جمهور سوریه را این گونه توضیح داد: «ما می‌خواهیم همزمان با شما در مورد مبانی اساسی و کلی حل بحران و به خصوص کنفرانس گفتگوی ملی مذاکره کنیم. در این میان مواضع و چشم‌انداز مد نظر شما اهمیت به سزایی دارد. بی‌تردید باید هر اقدامی در چهارچوب سازمان ملل و مصوبات شورای امنیت باشد.»

پوتین ادامه داد: "تا کنون اقدامات زیادی برای ثبات وضعیت سوریه صورت گرفته و ما بزودی اقدامات نهایی برای مبارزه با تروریسم در سوریه را صورت خواهیم داد، در صورتی که این موضوع روشن است که آنها همچنان وجود دارند و در آینده باز هم دیده خواهند شد."

کد خبر: 873962

وب گردی

وب گردی