مطهری: لفاظی های عربستان تنها گفته هایی پوچ و توخالی است/ دولتمردان کوتاه  نیایند

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در واکنش به برگزاری اجلاس اتحادیه عرب علیه ایران و بیانیه ضدایرانی این اتحادیه در حمایت از عربستان گفت: لفاظی های عربستان تنها گفته هایی پوچ و توخالی است.

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، در واکنش به برگزاری اجلاس اتحادیه عرب علیه ایران و بیانیه ضدایرانی این اتحادیه در حمایت از عربستان گفت: لفاظی های عربستان تنها گفته هایی پوچ و توخالی است که تنها این گفته ها برای خودش اعتبار دارد.

وی اظهار کرد: در این کنفراس بسیاری از کشورهای تاثیر گذار مانند قطر،لبنان و چند کشور عربی دیگر شرکت نکردند و این عدم حضور چنین کشورهایی حامل پیام است و این پیام به معنی مخالفت با سیاست هایی است که بر علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر حال راهی که عربستان در پیش گرفته تنها نزدیکی به رژیم غاصب اسرائیل است و از ایران دور می شود، بیان داشت: با توجه به اینکه عربستان به عنوان یک کشور اسلامی بشمار می رود اما به سبب ضعف خود در ساختار سیاسی مستعمره برخی سیاست ها شده است و برای قدرتمند جلوه دادن خود تصمیم دارد تا به یک رژیم اشغالگری مانند اسرائیل نزدیک بشوند چرا که مواضع صهیونیستی را به اسلامی بودن خود ترجیح می دهند و در نهایت این امر روشن است که عاقبت خوبی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر منطق ایران هم در منطقه و هم در جهان مورد اقبال واقع شده است تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از مردم جهان و کشورهای منطقه خاور میانه منطق،راهکار و استراتژی جمهوری اسلامی ایران را بیشتر از منطق عربستان قبول دارند چرا که این موضوع از سوی ایران از تمام جوانب شفاف و مبرهن است.

مطهری خاطر نشان کرد: در بسیاری از مقاطع که یک سو ایران حضور داشته استراتژی ما از سوی اروپا هم مقبول واقع شده به طوری که اخیرا کشور آلمان در واکنش به مواضع عربستان سیاست های سعودی ها را احمقانه تلقی کرد و در مقام محکوم کردن این سیاست ها برآمده است و باید گفت که درحال حاضر در دنیا ما دست بالا را داریم چرا که چندی پیش ادعای سعودی ها علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم رد شد و در آخر عربستان ملزم شد تا به سرعت محاصره یمن را پایان دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: در مجموع سیاست های ایران مدبرانه و عاقلانه بوده و به همان میزان سیاست های عربستان نا معقول و احمقانه بوده است و فکر میکنم از نظر پایگاه اجتماعی در جهان ایران دست بالا را در بسیاری از مناسبات و جایگاه سیاسی دارد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص مواضع ضد ایرانی اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: اروپایی ها هیچگاه 100درصد طرفدار ما نمی شوند و هر کشوری طبیعت و ذات خود را بر پایه منفعت و سود خود می بیند اما یکی از موضوعاتی که اروپا هم راستا با ایران ظاهر شد در مسئله برجام بود و در حال حاضر اروپا در موضوع برجام مخالف اصلی با سیاست های جانبدارانه امریکا است.

وی اضافه کرد: طبیعی است که فرانسه از قدیم در سوریه منافعی داشته و اینطور نیست که بگوییم کاملا هم راستای سیاست های ما هستند اما فرانسه معمولا سیاست های دوطرفه را پیش روی خود دارد چرا که می خواهد هم ایران را داشته باشد و هم عربستان را.

مطهری در پایان تاکید کرد: دولتمردان ما باید با تدبیر و زیرکی بر مواضع خود ایستادگی کرده و از منافع ملی دفاع کنیم و به هیچ وجه کوتاه نیایند.

301

کد خبر: 873985

وب گردی

وب گردی