معرفی اندیشه های حضرت امام (ره) به جوانان از واجبات است

مراسم تکریم و معارفه رییس پیشین و جدید مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی و جمعی از مدیران فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رییس پیشین و جدید مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه که عصر دیروز برگزار شد، با تبریک حلول ماه ربیع الاول و ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده در غرب کشور، گفت: مفهوم دقیق تغییر و تحول در فضای نیروهای انقلاب و از جمله در دانشگاه آزاد اسلامی، یک نوع گردش نخبگان و همیاری و همفکری است.

حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری با بیان اینکه تغییر و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه رشد، اعتلا و تکامل دانشگاه صورت می گیرد و بحث فرد ضعیف و قوی وجود ندارد، افزود: وقتی یک نفر کار را شروع می کند و دیگران گام های بعدی را برمی دارند، فکر و توان مختلف به میان می آید و کار به اوج می رسد.

او با اشاره به اهمیت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: تمامی کارهای مربوط به این حوزه، از نوع ارزشی، درجه یک و انقلابی و مربوط به اساس انقلاب، یعنی حضرت امام (ره) است.

کلانتری خاطرنشان کرد: ضرورت و اهمیت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست. حضرت امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه، هم بنیانگذار و هم معمار کبیر انقلاب اسلامی است و هم بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک ساختار سیاسی جدید در دنیا.

عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) معرف یک اندیشه ناب است که قرن ها این اندیشه در فراز و نشیب تاریخ گم شده بود. حضرت امام خمینی (ره) با تمامی سختی هایی که کشید این اندیشه را به جهان جدید عرضه کرد. کار حضرت امام ، تاریخ مصرف نداشته و ندارد و تازه جهان در حال پی بردن به کارهای ایشان و ارزش های آن است.

او توضیح داد: حضرت امام خمینی (ره) بزرگ ترین انقلاب دوره معاصر را شکل داد و شاید یکی از کهن ترین و سرسخت ترین نظام های تاریخ را از عرصه روزگار محو کرد. در عین حال با قدرت های بزرگ جهان درافتاد و شعار نه شرقی و نه غربی سر داد که به راحتی نمی توان درباره آن سخن گفت. حضرت امام، کاری کرد که همه جهان معطوف این انقلاب شد و تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. البته ما تازه در ابتدای راه هستیم و جهان از نزدیک و با جدیت بیشتر با اندیشه های حضرت امام (ره) و هویت انقلاب اسلامی آشنا می شود.

کلانتری یادآور شد: معرفی اندیشه های حضرت امام (ره) و هویت انقلاب اسلامی به جوانان، علی الدوام جزو وظایف ما و از واجبات است. ما باید زمینه را فراهم کنیم تا نسل جوان ما، خودش از نزدیک اندیشه های حضرت امام (ره) را لمس کند و به حقیقت پی ببرد. ما باید بنشینیم و تجزیه و تحلیل کنیم و کار علمی و پژوهش های دقیق انجام دهیم تا خودمان قضیه را خوب بفهمیم و منتقل کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: قطعا یک مرکز فرهنگی در دانشگاه بزرگی مثل دانشگاه آزاد اسلامی از عهده همه کارها برنمی آید. به عبارت بهتر باید گفت در حوزه امام شناسی و شناسایی اندیشه های ایشان باید بیشتر از اینها کار شود و انشاالله با این تغییر و تحول، بتوانیم کار را قوی تر و عرصه های جدیدتر را باز کنیم.

او با تقدیر از خدمات دکتر جواد حقیرمددی در دوران مسئولیتش در مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، اذعان داشت: امیدواریم از این بعد با حضور دکتر اکبر اشرفی و تلاش همکاران این مرکز، کارها با قدرت بیشتر استمرا پیدا کند و برنامه ها به نتیجه مطلوب برسد.

در پایان این نشست صمیمانه، کارکنان مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح از زحمات دکتر جواد حقیرمددی تشکر کردند. آنان همچنین برای دکتر اکبر اشرفی آرزوی توفیق کردند.

کد خبر: 873999

وب گردی

وب گردی