مقامات اسلوونی نسبت به جان باختگان زلزله ایران ابراز همدردی کردند

مقامات اسلوونی نسبت به جان باختگان زلزله غرب ایران در سفارت کشورمان در آن کشور، با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در پی حادثه دلخراش وقوع زلزله در غرب ایران، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا، دفتر یادبودی گشایش یافت و تعدادی از مسئولین، شخصیت‌های اقتصادی و فرهنگی اسلوونی، به همراه سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم این کشور، با حضور در سفارت کشورمان و امضای دفتر یادبود، نسبت به قربانیان این سانحه اسفناک ادای احترام کردند.

بر اساس این گزارش، جمعی از مسئولین ازجمله «ماتی مارن» مدیرکل سیاسی دوجانبه وزارت امور خارجه اسلوونی، برخی اعضای وزارت امور خارجه و «زوران استانچیچ» رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپایی در اسلوونی و همچنین سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم لوبلیانا از جمله از کشورهای برزیل، ایتالیا، هلند، ترکیه، ژاپن، آلمان، لهستان، گرجستان، فرانسه، واتیکان، مونته نگرو، کرواسی، بریتانیا، ایرلند، مجارستان، اتریش، روسیه و تایلند، با مراجعه به سفارت کشورمان در لوبلیانا، ضمن امضای این دفتر یادبود و نوشتن مطالبی در بیان احساسات خود، تأسف و اندوه عمیق خود را نسبت به این حادثه تلخ ابراز داشتند.

«میلان برگلز» رئیس پارلمان اسلوونی، با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، مراتب تسلیت و ابراز همدردی عمیق خود را اعلام کرد.

پیش از این نیز «کارل اریاوتس» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلوونی با ارسال نامه‌ای برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، این حادثه غم انگیز را تسلیت گفته بود.

مارن مدیر کل سیاسی دوجانبه وزارت امور خارجه اسلوونی، نیز با حضور در سفارت و گفتگو با مرتضی درزی رامندی، پیام تسلیت وزیر امور خارجه این کشور را به سفیر کشورمان ابلاغ کرد.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا به احترام یاد و خاطره جان باختگان حادثه زلزله در غرب ایران، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به حالت نیمه افراشته درآورد.

گفتنی است، برخی سفارتخانه‌ها در لوبلیانا نیز با ارسال یادداشت رسمی و همچنین جمعی از مسئولان نهادهای اقتصادی و نمایندگان شرکت‌های اسلوونیایی از طریق ارسال ایمیل‌های جداگانه، حادثه تلخ زلزله در غرب کشور را تسلیت گفتند.

منبع: مهر

کد خبر: 874002

وب گردی

وب گردی