نگاهی به ۶ دوره رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری معلولین

مکزیکوسیتی میزبان هفتمین دوره رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری معلولین است و تا کمتر از ۱۰ روز دیگر، وزنه‌بردارانی از سراسر جهان برای حضور در این رویداد مهم عازم این کشور می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، این مسابقات که قرار بود همزمان با مسابقات جهانی شنا مهر ماه سال جاری برگزار شود، به دلیل وقوع حادثه زلزله به تعویق افتاد و کمیته بین المللی پارالمپیک تاریخ جدید این رقابت ها را 2 تا 8 دسامبر ( 11 تا 17 آذر ماه) اعلام کرد.

رقابت های جهانی وزنه برداری مکزیک، اولین رویداد رسمی است که از آن روند کسب سهمیه بازی های پارالمپیک 2020 توکیو آغاز می شود و از این رو دارای اهمیتی دو چندان است.

این مسابقات به میزبانی شهر مکزیکوسیتی و در سالن والیبالی برگزار می شود که در آن رقابت های المپیک 1968 برپا بود و دارای ظرفیت 3900 نفر است.

تیم ملی ایران نیز با ترکیب مانی دهباشی، روحاله رستمی، نادر مرادی، علی حسینی، مجید فزرین، سید حامد صلحیپور، علی صادقزاده (تهران)، سامان رضی، محسن بختیار (گیلان)، امیر جعفری، سیدیوسف یوسفی (البرز)، صمد عباسی (کرمانشاه)، منصور پورمیرزایی(کرمان)، سیامند رحمان (آذربایجانغربی) در این مسابقات حضور خواهد یافت.

در زیر نگاهی بر برگزاری 6 دوره پیشین رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری معلولان می‌اندازیم:

1994 سوئد
اولین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری به میزبانی سوئد با حضور 137 ورزشکار برگزار شد.

1998 امارات
دومین دوره این مسابقات به میزبانی دوبی با حضور 269 ورزشکار برگزار شد و در این دوره برای اولین بار مسابقات بانوان نیز در کنار مسابقات آقایان انجام شد.

2002 مالزی
کوالالامپور، میزبان سومین دوره مسابقات جهانی بود که این رقابت ها با حضور 234 ورزشکار انجام شد و 49 کشور نیز در آن حضور داشتند.

2006 کره جنوبی
کمتر از 10 سال از برگزاری اولین دوره مسابقات جهانی، شمار ورزشکاران رقابت های جهانی بوسان کره جنوبی افزایش یافت و در بخش بانوان 12 رکورد جهانی شکسته و برای اولین بار نیز رقابت های بخش جوانان در کنار رقابت های بزرگسالان انجام شد.

2010 مالزی
کوالالامپور برای دومین بار میزبان مسابقات جهانی بود و 292 ورزشکار از 49 کشور جهان در پنجمین دوره این مسابقات شرکت کردند و در این دوره از رقابت ها نیز رکوردهای زیادی جابجا شد.

2014 امارات
آخرین دوره رقابت های جهانی به میزبانی دوبی برگزار شود و امارات برای دومین بار میزبانی این رقابت ها را تجربه کرد. در این دوره از مسابقات جهانی نیجریه با 5 طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی دست یافت و مصر و چین نیز به ترتیب درجایگاه های دوم و سوم ایستادند.

در این مسابقات بود که سیامند رحمان با ثبت رکورد 285.5 کیلوگرم توانست عنوان قوی ترین پارالمپیین جهان را به نام خود ثبت کند.

602

کد خبر: 874027

وب گردی

وب گردی