توسعه و محیط زیست لازم و ملزوم یکدیگرند/ توسعه در بستر فرهنگی هر جامعه صورت می گیرد

هشتمین کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط زیست و صنعت صبح امروز با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا نورپور دبیر اجرایی این کنفرانس با قدردانی از حمایتهای دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری کنفرانس، اظهار داشت: سه شاخصه اقتصاد، عدالت و توسعه در کارنامه مدیریتی وی به وضوح قابل مشاهده است و رضایتمندی خانواده بزرگ دانشگاه تهران در طول مدیریت دکتر رهبر کاملاً ملموس است.

وی با بیان اینکه دکتر رهبر بیشترین دوره مدیریت در دانشگاه تهران را داشتند، گفت: تلاش ایشان برای عدم حذف سازمان برنامه ریزی زمانی که معاون رئیس جمهور بودند، در حافظه تاریخ ایران ثبت شده است.

دکتر نورپور افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان از دکتر رهبر به عنوان مدیری مقتدر یاد کرده اند.

دبیر اجرایی کنفرانس کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط زیست و صنعت، خاطر نشان کرد: این همایش علمی بین المللی به صورت دوره ای تاکنون در کشورهای اروپایی و آسیایی نظیر ژاپن، دانمارک، کانادا، چین و مالزی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 نفر در قالب کمیته های علمی و اجرایی با این همایش همکاری داشته اند، افزود: از مقالات دریافتی، 60 مقاله از کشور ایران و 15 مقاله از سایر کشورها پذیرفته شده است.

ایران قطع درختان جنگلی و بهره برداری از آنان را ممنوع اعلام کرده است

دکتر هادی کیادلیری دبیر علمی کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط زیست و صنعت، نیز دز این همایش گفت: در گذشته عدم توسعه یافتگی و امروزه توسعه یافتگی بی قاعده باعث تخریب محیط زیست بوده است.

وی افزود: توجه به مسایل اقتصادی و کشاورزی در کوتاه مدت بدون در نظر داشتن مسائل محیط زیست فاجعه آور خواهد بود.

دکتر کیادلیری با تأکید بر اینکه توسعه و محیط زیست لازم و ملزوم یکدیگرند، گفت: هیچ کشور توسعه یافته ای را پیدا نمی کنید که دارای محیط زیست تخریب شده باشد. یا کشوری که با محیط زیست تخریب شده به توسعه دست پیدا کرده باشد.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط زیست و صنعت، با بیان اینکه توسعه در بستر فرهنگی هر جامعه صورت می گیرد، افزود: توسعه یک موضوع چند وجهی و دارای تنوع است که به مسایل کمی و کیفی با هم می پردازد.

وی با اشاره به اینکه براساس تعریف توسعه پایدار، هر نسلی باید سهم برابر از منابع طبیعی داشته باشد، خاطر نشان کرد: ایران در سند چشم انداز و برنامه های توسعه ای، نگاه ویژه ای به توسعه پایدار در حوزه های مختلف از جمله تولید غذا و محیط زیست دارد.

دکتر کیادلیری به اقدامات و گام های بزرگ ایران در زمینه توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: برای اولین بار ایران قطع درختان جنگلی و بهره برداری از آنان را ممنوع اعلام کرده است که نقطه عطفی در تحقق توسعه پایدار است.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط زیست و صنعت، فرصتی برای تبادل افکار و اندیشه های پژوهشگران در حوزه های کشاورزی سازگار، اقتصاد کم کربن و فناوری های نوین باشد.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار در غذا، انرژی، محیط زیست و صنعت، افزود: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحد علوم و تحقیقات می تواند با بهره گیری از توان علمی محققان برجسته، امکانات، آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، دانشجویان و استادان با همکاری سازمان های تحقیقاتی و اجرایی در پیشبرد و دستیابی به اهداف توسعه ای کشور نقش ایفا کند.

کد خبر: 874053

وب گردی

وب گردی