آغاز دپو دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی برای زلزله زدگان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از آغاز دپو دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی برای زلزله زدگان استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر امید عبدی با بیان اینکه این اقدام برای بررسی و کنترل کیفی و جلوگیری از هدر رفتن منابع صورت گرفته است، گفت: اکنون که بیش از یک هفته از وقوع زلزله در استان کرمانشاه می گذرد کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی در منطقه وجود ندارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زلزله زدگان هنوز با یک وضعیت ثابت و طبیعی فاصله زیادی دارند به طور قطع در روزهای اخیر به منابع بیشتری احتیاج خواهند داشت بنابراین تصمیم گرفتیم داروها، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و نیز مواد خوراکی که از سوی خیرین برای زلزله زدگان ارسال می شود را در انبارهای موقت دپو کرده تا پس از بررسی کیفیت در مواقع ضروری به مناطق آسیب دیده ارسال کنیم.
وی افزود: این داروها و تجهیزات عمدتاً توسط معاونت های غذا و دارویی سراسر کشور، شرکت های تولیدی مواد خوراکی و شرکت های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی برای کمک به زلزله زدگان ارسال شده است.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

701

کد خبر: 874081

وب گردی

وب گردی