بیانیه دانشگاه خوارزمی در اعتراض به عدم احداث ایستگاه مترو در جوار این دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در اعتراض به عدم اجرای تعهد شرکت مترو برای احداث ایستگاه در نزدیکی این دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در این بیانیه خطاب که ارکان این دانشگاه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید، پروژۀ متروی تهران- هشتگرد از مقابل پردیس کرج دانشگاه خوارزمی می­‌گذرد و این دانشگاه به منظور همکاری و همراهی با این پروژۀ ملی، چندین هکتار از زمین­‌های خود را به وزارت راه تقدیم کرده­‌است. در مقابل، شرکت عمران هشتگرد تعهداتی داشته که متأسفانه علی­‌رغم پیگیری­‌های این دانشگاه، به هیچکدام از آنها عمل ننموده­‌است.

به دنبال درخواست دانشگاهیان از وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی، ایشان کتباً موافقت خود را با ایجاد ایستگاهی در مجاورت دانشگاه اعلام و دستور اقدام صاد6ر نمودند؛ ایستگاهی که هم برای حدود ۱۳ هزار دانشجو، ۹۰۰ کارمند و ۵۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه و هم برای حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت کمالشهر و مردم کرج با کاهش حجم ترافیک و آلودگی محیط زیست، بسیار حیاتی و ضروری است و علی­‌رغم دستور اکید و روشن وزیر محترم راه، شرکت عمران هشتگرد، عملاً اراده­‌ای برای انجام این کار ندارد.

همچنین دانشگاه که هم اکنون از سمت جنوب به اتوبان تهران - کرج - قزوین دسترسی دارد، برای اینکه با کشیده شدن خط مترو، از این دسترسی محروم نشود، با توجه به موافقت وزیر محترم راه و شهرسازی با این موضوع، به پیشنهاد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با به کارگیری مهندسان مشاور ذی‌صلاح، اقدام به تهیۀ طرح احداث ایستگاه و طراحی مسیرهای دسترسی دانشگاه به اتوبان یادشده نموده که با دستور دبیر شورای ترافیک به ادارات مرتبط در استان البرز و همچنین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ارائه شده‌است. اما با اینکه طرفین، طرح مذکور را تأیید کرده‌اند، با اجرایی شدن پروژه‌ی قطار بین‌شهری بدین شکل که در حال انجام است، عملاً دسترسی‌ دانشگاه به اتوبان قطع خواهد شد و هر روزه، شاهد اتلاف وقت ارزشمند دانشگاهیان در ترافیک شهر حصارک خواهیم بود.

کافی است در نظر بگیریم که روزانه:
- ۸۰۰ دستگاه ون
- بیش از ۴۰۰ خودرو اعضای هیات علمی
- بیش از ۸۰۰ دستگاه خودرو کارمندان
- و بیش از ۱۰۰۰ خودرو دانشجویی
از راه اتوبان به دانشگاه تردد می‌کنند و اگر این دسترسی بسته شود، این حجم ترافیک بویژه هنگام صبح، به بدنه‌ی شهر حصارک منتقل خواهد شد و باعث اتلاف وقت دانشگاهیان و ازدیاد ترافیک و آلودگی هوا خواهدشد.

به دلیل حساسیت و اهمیت موضوع، لازم دیدیم که شما را در جریان قرار دهیم چون همه‌ی ما عضو خانواده‌ بزرگ دانشگاه خوارزمی هستیم و معتقدیم که برکات رشد و توسعه‌ی دانشگاه، به جامعه نیز خواهد رسید.

مدیریت دانشگاه همچنان خواسته‌ی به‌حق و منطقی دانشگاهیان برای دو موضوع یادشده را پیگیری می‌کند و امیدوار است با همدلی، همراهی و همفکری شما بتواند آن را جامه‌ی عمل بپوشاند.

روابط عمومی دانشگاه خوارزمی

۲۹ آبان ۱۳۹۶

کد خبر: 874091

وب گردی

وب گردی