دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی ملی بلاروس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی ملی بلاروس(روسیه سفید) در آیین اختتامیه پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی در تبریز تفاهم نامه مشترک همکاری علمی امضاکردند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه تبریز، این تفاهم نامه در حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و نیز استانداری آذربایجان شرقی به منظور گسترش و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تحقق بخشیدن به پروژه های مشترک دانشگاهی امضا شده است.

در این تفاهم نامه، طرفین بر گسترش همکاری های مشترک پژوهشی و فناوری، مبادله استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره های کوتاه مدت، انتشار مقالات مشترک علمی و پژوهشی و انجام پروژه های مشترک بین المللی توافق کردند.

همچنین، بر اساس این پیمان همکاری مقرر شد یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی نانو فناوری مشترک ایران- روسیه سفید توسط دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و با همکاری دیگر دانشکده های طرفین در دانشگاه صنعتی ملی روسیه سفید در مینسک ایجاد شود.

این تفاهم نامه همکاری در راستای بازدیدهای اخیر الگ درمشکین، معاون علمی و استاد گروه شیمی صنعتی معدنی و استادان گروه فناوری پلیمر دانشگاه صنعتی ملی بلاروس، از دانشکده های شیمی و مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز صورت گرفته است.

این تفاهم نامه همکاری به امضای محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز و الگ درمشکین، معاون علمی دانشگاه صنعتی ملی بلاروس رسید.

کد خبر: 874110

وب گردی

وب گردی