بی توجهی به دندان های شیری دلیل نامرتبی دندان های دائمی است

عمده مشکلات دندان های دائمی از جمله نامرتبی، به دلیل بی توجهی به دندان های شیری است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامحسین رمضانی متخصص دندانپزشکی اطفال، در گفتگو با برنامه فراسو شبکه رادیویی سلامت، بیان داشت: حفظ فضا برای رویش دندان های دائمی، بر عهده دندان های شیری است.
رمضانی با اشاره به این که نبود دندان شیری منجر به چرخش دندان دائمی می شود، افزود: ۸۰-۷۰ درصد مشکلات دندان های دائمی از جمله نامرتبی به دلیل بی توجهی به دندان های شیری است.
وی خاطرنشان کرد: حفاظت از دندان های شیری تا سن سیزده سالگی ضرری است.
رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: میکروب های مولد پوسیدگی به کمک مواد قندی تکثیر یافته و به سطح دندان می چسبند. با تجزیه این مواد، اسید تولید می شود که تخریب دندان را به دنبال دارد.
وی یادآور شد: میکروب استرپتوکوک مونان موجب تشدید گلودرد چرکی و حتی ایجاد اختلال در سیستم دفاعی کودک می شود.
این متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: مراقبت از دندان را در دو سطح می توان بررسی کرد؛ مراقبت در منزل که با استفاده از مسواک و خمیردندان انجام می شود و بخش دیگر، مراقبت در مطب است.
رمضانی خطاب به والدین اظهار داشت: به منظور مراقبت از دندان کودک، پیش از تولد فرزندان خود به دندان پزشکان مربوطه مراجعه و مشاوره لازم را دریافت نمایید. از بدو تولد نیز روزی دو مرتبه لثه کودم را با تنظیف تمیز از مواد به مانده از شیر مادر پاک کنید.
وی در رابطه با استفاده کودکان از خمیردندان عنوان کرد: استفاده از خمیردندان پیش از یک سالگی لازم نیست. والدین به یاد داشته باشند که تا هفت سالگی، فرزندان خود را هنگام مسواک زدن همراهی کنند.
رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که 'در صورت افتادن زودهنگام دندان شیری چه باید کرد؟'، اظهار داشت: با مراجعه به موقع به دندانپزشک، از "فضا نگهدار" استفاده می شود.
وی در رابطه با مصرف قطره آهن و پوسیدگی دندان توضیح داد: قطره آهن کمترین نقش را در پوسیدگی دارد و فقط موجب تغییر رنگ دندان می شود.
رمضانی افزود: کودکانی که در طول شب به دفعات شیر می خورند، بهتر است به دندان پزشک مراجعه نمایند. گاهی تغییر رنگ ناشی از مصرف قطره آهن می تواند نشانه پوسیدگی مخرب دندان باشد.

701

کد خبر: 874118

وب گردی

وب گردی