سرعت‌بالای افزایش طلاق دراردبیل

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به علل بروز آسیب‌های اجتماعی بویژه طلاق و مشکلات ناشی از آن در جامعه، سرعت افزایش طلاق در این استان را بالا دانست.

به گزارش ایسکانیوز، شفیع شفیعی ظهر سه‌شنبه در مراسم تکریم مقام کتابدار در اردبیل تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در اردبیل طلاق است که بررسی‌ها نشان می‌دهد بی‌ارتباط به خشونت بالا در اردبیل نیست.

وی افزود: از عوامل احصا شده طلاق زوجین ناتوانی در صحبت با یکدیگر و حل‌وفصل مشکلات است که در واقع به دلیل خشونت کلامی قادر به صحبت با یکدیگر نیستند.

وی با بیان اینکه در جامعه سنتی تفاهم زوجین مفهوم نداشت و ازدواج بر اساس تفاهم خانواده‌ها شکل می‌گرفت، اضافه کرد: در جامعه صنعتی، تفاهم به معنی تشابه معنی شده و در دنیای امروز تفاهم به معنی شناخته و پذیرش تفاوت‌ها معنی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با تأکید به اینکه در خشونت نیز استان اردبیل وضعیت مطلوبی نداشته و جزو رتبه‌های نخست در مقایسه با استان‌های دیگر است، اضافه کرد: زمانی که آسیب اجتماعی در جامعه افزایش می‌یابد ما نیازمند تعالی و ارتقا دانایی هستیم.

به گفته شفیعی متأسفانه در برخی رفتارها تعالی مطلوب نداریم و از توسعه فرهنگی عقب ماندیم بطوریکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با ضعف مطالعه و آگاهی در بین افراد جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی با بیان اینکه در امر فرهنگ‌سازی و ترویج دانایی تمامی نهادهای جامعه می‌بایست به کمک یکدیگر بشتابند، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی صرفاً از طریق اقدام دولت‌ها ممکن پذیر نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل تأکید کرد: فرهنگ‌سازی، نشر آگاهی و دانایی که بخش اعظمی از آن از طریق مطالعه امکان‌پذیر است می‌بایست با همکاری تمامی نهادهای جامعه انجام شود.

منبع: مهر

902/900

کد خبر: 874123

وب گردی

وب گردی