آماده سازی نیروگاه‌ها برای تامین پیک تابستان97

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ایران با تاکید بر اینکه تاکنون تعمیرات 30 هزار و 508 مگاوات از نیروگاه‌های کشور انجام شده است، گفت: با تدابیر صورت گرفته در طی دو، سه سال اخیر نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی 99 درصدی برخوردار بوده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، عبدالرسول پیشاهنگ با تاکید بر اینکه در سال جاری بایستی 88 هزار و 150 مگاوات تعمیرات نیروگاهی در سطح کشور صورت بگیرد، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تاکنون 29 هزار و 628 مگاوات از نیروگاه‌های کشور تحت تعمیر قرار می‌گرفت که تا به این لحظه تعمیرات 30 هزار و 508 مگاوات از نیروگاه‌ها انجام شده و در این حوزه از برنامه زمان بندی پیش هستیم.
او افزود: هر ساله 270 روز از سال و به تعبیری از 15 شهریورماه تا 15 خردادماه سال آینده به فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اینگونه تعمیرات براساس پارادیم‌های مختلفی همچون ساعات کارکرد واحدها، قطعات مورد نیاز نیروگاه‌ها، گروه‌های تعمیراتی، کارگاه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها، نیاز شبکه و بازار برق برنامه‌ریزی می‌شود.
پیشاهنگ تصریح کرد: براین اساس هرساله در زمان مقرر پس از هماهنگی با مدیریت شبکه به تمامی نیروگاه‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی و خرید برق تضمینی اعلام می‌شود که در زمان مقرر به دلیل امنیت شبکه‌ امور مربوط به تعمیرات با کیفیت بالا و تامین منابع مالی در دستور کار قرار بگیرد.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ایران حاصل تعمیرات نیروگاه را آمادگی مناسب برای تابستان آینده دانست و گفت: با تدابیر صورت گرفته در طی دو، سه سال اخیر نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی 99 درصدی برخوردار بوده‌اند.
او تعمیرات نیروگاه‌ها را به چهار دسته اساسی، دوره‌ای، بازدید اتاق احتراق و بازدید مسیر داغ تقسیم بندی کرد و گفت: مدت زمان تعمیرات واحدها براساس آیتم‌های یاد شده متفاوت است و بین یک هفته تا 120 روز زمان می‌برد.
پیشاهنگ در پایان تاکید کرد: در روند جریان تعمیرات نیروگاه‌ها بایستی 603 فعالیت در دستور کار قرار بگیرد که تاکنون 202 فعالیت آن انجام شده است.

402

کد خبر: 874131

وب گردی

وب گردی