باید تا قبل از سال 97 تمام تجهیزات پزشکی بدون برچسب اصالت فروخته شود

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از ممنوعیت فروش تجهیزات پزشکی از سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، رضا مسائلی در نشست هم اندیشی دندانپزشکان ایران با اشاره به ظرفیت فوق العاده کشورمان در زمینه‌های پزشکی اظهار داشت‌:مشکلات عدیده ای در حوزه دندانپزشکی کشور وجود دارد که باید هر چه سریعتر با استفاده از ظرفیت‌های خوب بخش خصوصی برطرف شود.

وی با تایید مشکلات عدیده و پیش روی فعالان حوزه تجهیزات پزشکی علی الخصوص دندانپزشکی از جمله افزایش قیمت ارز، مشکلات گمرکی، تورم، مشکلات انتقال ارز ادامه داد: همچنین متاسفانه در گذشته نیز سختگیری‌هایی در این عرصه‌ها صورت پذیرفت که خود به عواملی برای ایجاد سوئءاستفاده و تخلف شده است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در روند مدیریت جدید تامین کالاها و تجهیزات پزشکی منظم خواهد شد، عنوان کرد: همچنین مقوله برچسب اصالت کالا برای تجهیزات پزشکی در اولویت قرار خواهد گرفت.

مسائلی درباره جزئیات بیشتر استفاده از برچسب اصالت کالا توضیح داد: از سال 97 دیگر هیچ کالایی بدون داشتن برچسب اصالت اجازه فروش ندارد، بنابراین باید تا قبل از سال 97 تمام تجهیزات پزشکی بدون برچسب اصالت فروخته شود.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: همچنین باید کالاها و تجهیزات پزشکی که در انبار هستند و یا برای سال 97 تولید می‌شوند دارای برچسب اصالت شوند.

701

کد خبر: 874153

وب گردی

وب گردی