سرویس بیمه روستائی در دفاتر پستی و ICT ارائه می شود

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در دومین نمایشگاه بین المللی باغبانی، از راه اندازی سرویس بیمه روستائی در دفاتر پستی وICT  روستائی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روابط عمومی شرکت ملی پست، نجاری در سخنانی با اشاره به این که حدود 30 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، گفت: روستاییان همواره یکی از مصرف‌کنندگان خدمات بیمه ای در کشورند که به طور مستمر برای دریافت خدمات بیمه ای اعضای خانواده و وسایل نقلیه به شهرهای اطراف رفت‌وآمد دارند.

او با تأکید بر این موضوع که این طرح با همکاری شرکت های بیمه دارای مجوز از بیمه مرکزی ارائه می شود اظهار داشت: این سرویس با استفاده از بستر دفاتر پستی و ICT روستایی ارائه خواهد شد و به منظور ایجاد عدالت اجتماعی و تامین رضایت ذینفعان داخلی، می توان با استفاده از این پتانسیل، خدمات بیشتر و مطلوب تری به این قشر از هموطنان ارائه کرد.

نجاری ادامه داد: در راه‌اندازی سرویس خدمات بیمه ای در دفاتر پستی وICT چند هدف عمده وجود داشته است. این دفاتر با هدف گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، آموزش روستائیان، رونق اقتصادی روستاها از طریق بازاریابی و فروش محصولات بیمه ای راه‌اندازی شده‌اند. در واقع شرکت پست با ایجاد بستر مناسب و ایجاد فضای مناسب در پورتال خود امکاناتی را فراهم کرده تا افراد بتوانند انواع خدمات بیمه ای را به سهولت و با کمترین قیمت دریافت نمایند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، حذف واسطه‌ها با واقعی شدن قیمت‌ها و دسترسی به تمامی خدمات بیمه ای را مهم‌ترین تاثیر این سرویس در روستاها دانست و گفت:با این سرویس روستاییان یک بستر امن و همگانی برای دریافت خدمات بیمه ای دارند که با محوریت شرکت پست، ارتباط بین ارایه‌دهندگان خدمات و خریداران ساماندهی می‌شود. علاوه بر این، با این سرویس به تکنولوژی‌های روز دنیا در ارایه خدمات و محصولات، نزدیک می‌شویم .

او با برشمردن برخی دیگر از مزایای این سرویس گفت: دست‌یابی به سیستم مدون گزارش‌گیری برای ساماندهی اطلاعات و به دست آوردن اطلاعات آماری از میزان خدمات ارایه شده به روستاییان و استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌های آتی از دیگر مزایای این سرویس است که در نهایت نتایج حاصله برای پیشرفت شرایط زندگی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه آنها به شهرها استفاده خواهد شد.

نجاری با اعلام این موضوع که عموم مردم، خصوصاً روستاییان از این سامانه استفاده خواهند کرد گفت: برای کاهش هزینه‌های تردد روستاییان و برای بهبود و توسعه استانداردهای زندگی مردم روستایی، می‌توان با پیاده‌سازی دولت الکترونیک به نتیجه رسید. با وجود10 هزار کارگزار در دفاتر ICT روستایی (User)، این سرویس در نقاط بکر روستایی، شبکه گسترده توزیع فراهم می‌کند و با وجود تجهیزات پستی و سیستم‌های رایانه‌ای در دفاتر ICT روستایی، امکانات لازم برای این سرویس فراهم است.

در این مراسم، از تمبر خدمات بیمه ای خانواده کشاورزان کشور در دفاتر ICT روستائی نیز رونمائی شد. تمبر مذکور توسط طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی، پویان معاون بیمه مرکزی و نجاری عضو هیئت مدیره رونمائی و ممهور به مهر شد.

401

کد خبر: 874202

وب گردی

وب گردی