استان همدان قابلیت تبدیل به پایتخت کتاب کشور را دارد

مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه تنها یک شهر در همدان فاقد کتابخانه عمومی است، گفت: استان همدان قابلیت تبدیل به پایتخت کتاب کشور را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، عاطفه زارعی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان اظهار داشت: رویکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان حرکت در مسیر کیفی‌سازی فعالیت‌های مطالعاتی و فرهنگی مرتبط با کتاب است و تنها بر گسترش فضاهای فیزیکی تکیه نمی‌کند.

وی افزود: اکنون کتابخانه‌های عمومی با تعامل با زنجیره دستگاه‌های دیگر متولی امور فرهنگ می‌توانند در حوزه فرهنگ کشور، جریان‌سازی‌های اثر بخش و عظیمی داشته باشند.

رضوی با اشاره به اینکه آماری که از تعداد اعضا کتابخانه‌ها و افراد مرتبط با فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی داده می‌شود باید حقیقی و بر اساس فعالیت آنها باشد تاکید کرد: باید مسیر مطالعاتی خانواده‌ها به روشنی در سطح کشور ترسیم و قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی خانواده تقویت شود.

وی با اشاره به آغاز به کار کتابخانه عمومی شهر فرسفج در شهرستان تویسرکان گفت: استان همدان تا کنون از 110 باب کتابخانه یعنی 63 کتابخانه شهری و 47 کتابخانه روستایی برخوردار بود که با افتتاح این کتابخانه این آمار به ترتیب به 111 باب کتابخانه تغییر یافت.

زارعی تصریح کرد: از مجموع 29 شهر استان همدان، 28 شهر صاحب کتابخانه عمومی هستن و تنها یک شهر در شهرستان ملایر فاقد کتابخانه است.

وی تاکید کرد: از آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون، پنج باب کتابخانه به کتابخانه‌های شهرستان تویسرکان افزوده شده است.

امروز(سه شنبه) کتابخانه عمومی شهر فرسفج با حضور مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان آغاز به کار کرد.

902/900

کد خبر: 874223

وب گردی

وب گردی