۴۰ میلیارد ریال از فروش گل نرگس عاید کشاورزان خوسفی می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: به طور متوسط سالانه بیش از ۴۰ میلیارد ریال از محل فروش گل نرگس عاید کشاورزان این شهرستان می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسن رضوی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر ساله با آغاز فصل برداشت گل نرگس، شور و شعف خاصی بین کشاورزان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف به عنوان خاستگاه گل نرگس در شرق کشور است، گفت: در حال حاضر ۲۴۰ هزار متر مربع از اراضی این شهرستان زیر کشت این گل خوشبو قرار دارد.

رضوی با بیان اینکه به طور میانگین از هر هکتار، ۸۱۰ شاخه گل نرگس برداشت می شود، گفت: در مجموع ۱۲ میلیون شاخه گل نرگس از سطح زیر کشت این گل برداشت می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خوسف‌ اظهار کرد: گل نرگس این شهرستان اکثرا در بازارهای داخلی عرضه شده و یا به شهرهایی مانند تهران، مشهد، زاهدان و اصفهان صادر می شود.

وی از فعالیت ۷۵ بهره بردار گل نرگس در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: به طور متوسط سالانه بیش از ۴۰ میلیارد ریال از محل فروش گل نرگس عاید این کشاورزان می شود.

رضوی با اشاره به مشکلات نرگس کاران شهرستان خوسف بیان کرد: کم آبی از مهم ترین مشکلات موجود در باغات نرگس است.

وی با بیان اینکه باید زمینه فروش و صادرات گل نرگس را فراهم کنیم، گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره گل نرگس، باز کردن راه صادرات این گل به خارج کشور است.

902/900

کد خبر: 874228

وب گردی

وب گردی