اعلام  برنامه‌های رادیو در هفته بسیج

همزمان با فرارسیدن هفته بسیج با شعار «بسیج، مظهر مردم سالاری دینی» شبکه های سراسری رادیو ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه های سراسری رادیو همزمان با هفته بسیج که شعار امسال آن «بسیج، مظهر مردم سالاری دینی» است، با تولید و پخش 408 عنوان برنامه در 7260 دقیقه از 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه همراه مخاطبان خود خواهند بود.

رادیو ایران

رادیو ایران در برنامه «راه شب» که هرشب ساعت 30/00 بامداد پخش می‌شود، به فعالیت های بسیج سازندگی، معرفی کتاب در این خصوص، حضور بسیج در عرصه های علمی و اقتصادی و خاطرات بسیجیان در بخش حماسه سازان بی ادعا می‌پردازد. این شبکه همچنین در برنامه "فرمانده" که در ایام ین هفته ساعت 12:45 پخش می‌شود، با حضور فرماندهان بسیجی به مرور خاطرات و دستاوردهای سال های دفاع مقدس و نقش بسیج پرداخته می‌شود. نقش مشارکت های مردمی بسیج زنان نیز از دیگر موضوعات این برنامه است.

رادیو فرهنگ

برنامه "صبح به وقت فرهنگ" که هر روز ساعت 6:30 از این شبکه پخش می‌شود، به پرداخت محتوایی و خبری اتفاقات و برنامه های فرهنگی مرتبط با هفته بسیج می‌پردازد. برنامه "عصرانه با اندیشه" رادیو فرهنگ نیز که 3 آذر ماه ساعت 17:00 پخش می‌شود، به روزشمار هفته بسیج، بسیج انقلابی گری و پیشرفت بسیج انقلاب گرایی و اقتدار بسیجی می‌پردازد.

رادیو قرآن

«شجره طیبه» عنوان برنامه ای از این شبکه است که در هفته بسیج ساعت 18:05 به روی آنتن می‌رود و به بیان و تبیین بسیج و نقش آن در دفاع مقدس با توجه به اسامی روزهای آن بسیج ، ولایت و انتظار، بسیج بصیرت و استکبار ستیزی، بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی، بسیج خودباوری و جهاد علمی، بسیج خانواده و سبک زندگی اسلامی، بسیج، وحدت و بیداری اسلامی و بسیج ، ایثار و شهادت می‌پردازد. برنامه "مهرتابان" رادیو قرآن نیز که برنامه صبحگاهی این شبکه است، در خصوص گرامیداشت هفته بسیج و بررسی همایش شکوه مقاومت به روی آنتن می‌رود.

رادیو تهران

این شبکه رادیویی در برنامه صبحگاهی «صبح تهران» که ساعت 6:35 پخش می‌شود، ضمن اطلاع‌رسانی برنامه‌های هر روز هفته بسیج، اقدام به پخش گزارش هایی از سطح شهر با محوریت هفته بسیج می‌نماید. برنامه"سایه روشن" نیز ساعت 15:00 در این هفته به روی آنتن می‌رود و زندگی یک بسیجی موثر و موفق و بسیجی ها در عرصه های مختلف دانش آموزی، ادارات، دانشگاهها، بیمارستانها و مراکز فرهنگی را مرور می‌کند.

رادیو معارف

این شبکه رادیویی در برنامه "صبح روشن" به تاریخ 4 و 5 آذر ماه و "خانه مهر" به تاریخ 1 و 2 آذر ماه که در هفته بسیج ساعت 9:00 پخش می‌شود، اشاره به اقدامات و فعالیت های بسیج و تقدیر از بسیجیان فعال در عرصه های مختلف خواهد داشت. "به رنگ خدا" ساعت پخش 17:05 و "مهربان باشیم" ساعت پخش 7:05 دیگر برنامه های رادیو معارف هستند که در هفته بسیج به فضا سازی به مناسبت این هفته، یادآوری بسیج بیست میلیونی و قدردانی از بسیجیان فعال در عرصه های مختلف می‌پردازند.

رادیو جوان

این شبکه در برنامه«گردونه» که در هفته بسیج ساعت 21:45 به روی آنتن می‌رود، به اهمیت بسیج و روز شمار بسیج، سازمان بسیج سازندگی و فعالیت های آن و حرکت های جهادی و گروه های جهادی اشاره خواهد داشت. برنامه"تقاطع" نیز که ساعت 9:00 روز پنج شنبه 2 آذر ماه پخش می‎شود، جهاد سازندگی و آغاز فعالیت ها در دوران جنگ تحت عنوان سنگرسازان بی سنگر، پایان جنگ، اهمیت بسیج و بسیج مستضعفان را تحلیل می‌کند.

رادیو ورزش

برنامه «همیشه با ورزش» ساعت18:30پخش و به نقش تشکل های مردم نهاد از جمله بسیج در توسعه فعالیت های ورزشی اشاره می‌کند. "با گزارشگران" نیز که ساعت 21:45 به روی آنتن می‌رود، به تهیه گزارش از مراسم و مسابقاتی که قرار است به مناسبت هفته بسیج برگزار شود، اقدام می‌نماید.

رادیو سلامت

این شبکه رادیویی در برنامه "ره آورد"که در هفته بسیج ساعت 20:00 پخش می‌شود، رویدادها و فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی را اطلاع رسانی می‌کند. برنامه "صبح و زندگی"نیز که ساعت 7:05 روز یکشنبه 5 آذر ماه به روی آنتن می‌رود، اقدام به ارتباط با بسیج جامعه پزشکی نموده وتوسعه شاخص های بهداشتی در مناطق محروم را مرور می‌کند.

رادیو گفت و گو

این شبکه در سلسله برنامه های میزگرد و کارشناسی خود که «گفت و گوی سیاسی» ساعت پخش 17:30، «گفت و گوی فرهنگی» ساعت پخش 20:00، "گفت‌و‌گوی‌اجتماعی" ساعت پخش13:30و "گفت‌و‌گوی‌اقتصادی" ساعت پخش 14:30 نام دارد به بسیج و بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی، رویش نیروهای انقلابی و کادرسازی برای مدیریت، اهداف و ماموریت های جهانی، تبیین نقش بسیج در مقابله با نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی، تبیین نقش بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی و رویارویی در جنگ نرم، بسیج سایبری و مقابله با جنگ نرم، نقش بسیج در پیشگیری از وقوع جرم و کارکردهای بسیج در افزایش امنیت اجتماعی، بسیج جامعه زنان و نقش آنها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بررسی نقش بسیج در رفع محرومیت از روستاها و سوادآموزی، نقش بسیج دانش آموزی در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، اهمیت و نقش بسیج اقشار، تبیین نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر عرصه کارآفرینی و صنایع تبدیلی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سازمان بسیج اصناف و تبیین نقش بسیج در محرومیت زدایی در کشور خواهد پرداخت. برنامه "رویداد" رادیو گفت و گو نیز در هفته بسیج ساعت 12:00 پخش شده و به نقش بسیج به عنوان نهاد دشمن شناسی و جهاد کبیر، نقش راهبردی بسیج در تهدید زدایی ملی، مولفه های اساسی گفتمان بسیج و نگاهی به ماموریت و عملکرد بسیج در فضای کنونی کشور اشاره خواهد داشت.

رادیو اقتصاد

برنامه «روز از نو» این شبکه که ساعت 6:30 صبح پخش می‌شود، در ایام هفته بسیج، بسیج سازندگی و اقتصاد مردمی، توجه به مولفه های شش‌گانه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار و تلاش، مردمی کردن اقتصاد، تقویت روحیه خودباوری، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف، استفاده از ظرفیت ها و امکانات و حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالاهای خارجی را بررسی می‌کند. "اقتصاد تعطیل نیست" نیز در ساعت 17:00 روز جمعه 3 آذر ماه پخش شده و به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره دارد.

رادیو نمایش

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در ایام هفته بسیج چند نمایش را به روی آنتن می‌برد. نمایش رادیویی"آسمان‌زیر خاک" که در این هفته ساعت 13:30 پخش می‌شود. این مجموعه نمایشی در بر گیرنده‌ی خاطرات یک گروه تفحص، در مناطق عملیاتی ا‌ست. گروهی که به دنبال یافتنِ بقایای بجا مانده از شهدای دوران دفاع مقدس هستند. در هر قسمت شاهد وقایعی خواهیم بود که به کشف پیکر یک شهید منجر می‌شود. خط اصلی داستان، چگونگی کشف این شهیدان است. "روایت عشق" نیز دیگر نمایش رادیویی است که در هفته بسیج ساعت 7:15 پخش می‌شود خلاصه این نمایش رادیویی این است که محسن کشوری یک دانش آموز دبیرستانی است که پس از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به شدت مشتاق رفتن به جبهه است. اما هربار که اقدام به نام نویسی داوطلبانه می‌کند اتفاقی می افتد و مانعی پیش می آید و......

رادیو پیام

این شبکه نیز در هفته بسیج به یاد آوری نام و خاطره بسیجیان و ارزش و اهمیت بسیج و بسیجیان در دفاع مقدس، بسیج در کلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، اشاره به فداکاری و یاد شهدای مدافع حرم و پخش موسیقی های مرتبط می‌پردازد.

در مجموع شبکه های سراسری رادیو تعداد 408 برنامه به مدت 7260 دقیقه به مناسبت هفته بسیج تدارک دیده اند که تقدیم مخاطبان خود می‌کند.

503

کد خبر: 874314

وب گردی

وب گردی