ناکامی طرح‎های صهیونیستی آمریکایی با پیروزی در البوکمال

سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد پیروزی منحصر به فرد ارتش سوریه و همپیمانان در البوکمال، تمام طرح‌های صهیونیستی آمریکایی برای ضربه زدن به مقاومت را ناکام گذاشت و مانع اجرای آن شد.

به گزارش ایسکانیوز، در سایه دستاورد منحصر به فرد ارتش سوریه و همپیمانانش در آزادسازی البوکمال که محدود بودن تاثیرگذاری صهیونیست‌ها بر واقعیت‌های میدانی در سوریه را برملا کرد، «علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان اظهار داشت این پیروزی آخرین دژ و قلعه گروه تروریستی داعش را درهم کوبید که به نوبه خود تمام طرح‌های آمریکایی صهیونیستی را نیز ناکام گذاشت که به دنبال بهره‌برداری در منطقه و ضربه زدن به مقاومت در عراق و سوریه هستند، این پیروزی همچنین راه را به روی تلاش‌هایی بست که هدف ازآن ضربه زدن به زیرساخت‌های جامعه و صلح و آشتی داخلی(در سوریه) بود.

عبدالکریم که با پایگاه خبری العهد گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد این پیروزی، خطوط اقتصادی و سیاسی در مرزهای عراق و سوریه را گشود و تحقق چنین دستاوردی با این قاطعیت، نشانه رضایتمندی عمیقی را تشکیل می‌دهد مبنی بر اینکه گام‌های آینده ممکن است سریع و پرشتاب باشد.

وی درباره مراحل آینده هم گفت گام بعدی، ریشه‌کنی گروه‌های تروریستی باقی مانده و درهم شکستن جبهه‌های آنها با رژیم اشغالگر صهیونیستی است که این رژیم همچنین بر تضعیف و غرق کردن سوریه دریک جنگ فرسایشی و تضعیف مقاومت و ضربه زدن به جوامع عربی تکیه می‌کند. وی نشست اخیر وزیران خارجه عربی در قاهره را در راستای این رویکرد رژیم صهیونیستی دانست.

سفیر سوریه در بیروت خاطر نشان کرد افکارعمومی در جهان عرب تاکید می‌کند که آنچه در سوریه محقق شد، ضامنی برای امنیت تمام جهان عرب و منطقه به شمار می‌رود و یک حلقه اساسی برای رضایتمندی نظامی در عراق و سوریه به امید رسیدن به اتحاد اقتصادی قلمداد می‌شود.

کد خبر: 874316

وب گردی

وب گردی