سینمای ملی باید سینمای امید باشد

در نشست نقد و بررسی کتاب"سینمای موعود" که به مناسبت بیست و پنجمین هفته کتاب وکتابخوانی جمهوری اسلامی ایران با حضور نویسنده کتاب حجت الاسلام سید علی اصغرتقوی در سالن آمفی تاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید علی اصغر تقوی نیز با بیان اینکه کتاب حاضر به دنبال بازگشت به ارزش ها در سینمای انقلاب رویکرد تازه ای از سینما و تکنیک را در برابر مخاطب قرار می دهد گفت: ماهیت تکنولوژیک سینما نمی تواند مانع حضور و شهود فیلمساز شود بلکه فیلمساز می تواند در مواجهه و رویارویی با تکنیک به مثابه جزئی از این عالم بر نسبت حضوری خود بیافزاید و باصطلاح از ساحت بیرونی تکنیک فاصله گرفته و از زیر بار آن رهایی یابد.
سید علی اصغر تقوی در رابطه با جایگاه این نظریه در سینمای معاصر گفت: در سینمای موعود تکیه بر فیلم ساز و مقامی است که فیلمساز می تواند کسب کند و دست به تصرف در جوهر ماهوی تکنیک زده و در آن رابطه ای تقرُّبی با وجود حق و حقیقت یافته و بتواند تعالی بخش واقع شود.
این محقق و منتقد سینما افزود: از نظر من؛ امروز سینمای ملی همان سینمای امید است،سینمایی که نشان از یک حرکت ارتقایی داشته و به جای ماهیت تکنیکال سینما، حقیقت هایی را که انسان معاصر در آن مستغرق است برای مخاطب بازنمایی میکند، سینمای ملی باید در شرایط فعلی پنجره ای رو به امید باشد.

کد خبر: 874321

وب گردی

وب گردی