مواضع جدید اردوغان درباره ایران و سوریه

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از پابرجا بودن دولت «بشار اسد» در سوریه، گفت: ایران حساسیت‌های ترکیه در منطقه را ملاحظه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه‌شنبه گفت روند ظهور و نابودی گروه تروریستی داعش پر از ابهامات است و ایالات متحده باید توضیح دهد به چه دلیلی ارسال سلاح به سوریه را ادامه می‌دهد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه مدعی شد عملیات «سپر فرات» از سوی ترکیه در شمال سوریه، اولین گام برای نابودی داعش بود و آنکارا اولین دولتی بود که اثبات کرد آنها یک گروه بی‌ارزش هستند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه داعش تقریبا به طور کامل از سوریه و عراق پاکسازی شده است، گفت: «حدود 3هزار تروریست داعشی در منطقه‌ای به وسعت 2هزار کیلومتر مربع در جرابلس، الراعی و الباب کشته شدند.»

رئیس جمهور ترکیه با تکرار مواضع ضد دولت سوریه اما ادعا کرد: «زمانی که به نقشه این کشورها (عراق و سوریه) نگاه می‌کنیم، هیچ پیشرفتی در امر تمامیت ارضی و صلح در آن نمی‌بینیم. دولت اسد هنوز پابرجاست. هیچ نتیجه‌ای در منطقه حاصل نشده است.»

اردوغان درباره نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» نیز گفت: «این یک دیدار مهم درباره آینده منطقه است. ایران نیز حساسیت‌های ترکیه در منطقه را ملاحظه می‌کند.»

کد خبر: 874339

وب گردی

وب گردی