کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دما از پنج‌شنبه/ آبگرفتگی معابر در 16 استان

پنج‌شنبه 2 آذر 1396 دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه های البرز و از روز جمعه در شمال شرق کشور 6 تا 12 درجه کاهش می‌یابد. از سه‌شنبه 96/8/30 تا پنج‌شنبه آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در 16 استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان،با توجه به بارش شدید باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، نسبت به آبگرفتگیمعابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه 2 آذر 1396در مناطقی از کشور هشدار داد.
وی تصریح نمود:چهارشنبه 1396/9/1 در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال‌و‌بختیاری،جنوب لرستان، غرب کردستان،شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان،جنوب اردبیل، نیمه غربی مازندران و پنجشنبه 1396/9/2 در استان‌های گیلان، مازندران، غربفارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد، شرق بوشهر آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.
وی با بیان این‌که از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب بارش به صورت برف می باشد، افزود: روز جمعه نیز بارش برف و باران در استان‌های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش بینی می شود و از این رو اختلال در تردد جاده های کوهستانی در این مناطق دور از انتظار نیست.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: طی این مدت در شمال خلیج فارس بارش شدید باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و مواج بودن دریا رخ می‌دهد.
این مسوول طی سه‌شنبه و چهارشنبه از وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل خبر داد و افزود: از روز پنجشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه های البرز و از روز جمعه در شمال شرق پیش بینی می‌شود.
وظیفه در این راستا توصیه نمود: برای جلوگیری از خسارات احتمال، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

705

کد خبر: 874396

وب گردی

وب گردی