طرح شهرستان بانک در استان لرستان ایجاد می‌شود

استاندار لرستان از ایجاد طرح شهرستان بانک در لرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید موسی خادمی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: برای اخذ سهم استان از 20 هزار میلیارد مبلغ ابلاغ شده باید دو رقابت ایجاد شود.

وی با اشاره به تشکیل طرح شهرستان بانک افزود: یک رقابت باید بین بانک‌ها و یک رقابت دیگر بین شهرستان‌ها برای گرفتن سهم‌ بیشتر ایجاد شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: در این طرح باید کمیته‌ای تشکیل شود که روزهای پنج‌شنبه با تشکیل جلسه‌ای پیشرفت شهرستان‌ها و بانک‌ها را کنترل کند و طبق این کنترل، گزارشی در این رابطه به ما ارائه کند.

خادمی‌خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح، سهم‌بندی‌ها نیز باید در نظر گرفته شود و برای این سهم‌ها سقف تعیین کنیم، همچنین این رقابت‌ها باید به شکل مثبتی انجام شود؛ دریافت سهمیه را باید به مقدار بیشتری به سمت روستاها پیش ببریم، چراکه آن‌ها در این ارتباط سهم کم‌تری دارند و باید با این کار این کمبود جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه تقسیم‌بندی‌های انجام شده بر اساس معیارهای چکش‌کاری شده معین شده‌اند، تصریح کرد: سهم بخش‌ها نیز باید بر اساس اثرگذاری که دارد هماهنگ شود.

مهرداد غضنفری با تاکید بر اینکه مصوبه‌ها نیز باید ارزیابی شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز با توجه به فرصت محدود و همچنین وجود رقابت کشوری باید تلاش کنند سهم بیشتری برای خود اخذ کنند.

وی اظهار داشت: برای اخذ امتیازات دبیرخانه باید اطلاع‌رسانی جامعی انجام دهد، تا نکات مرتبط به سهم روستایی و همچنین صنایع کوچک که نقش مهمی درجهت ایجاد اشتغال دارند مشخص شود.

901

کد خبر: 874551

وب گردی

وب گردی