فعالیت مراکز مطالعات علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مناطق آمایشی

سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش EDC معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی واحدهای مجری علوم پزشکی بر اساس مناطق آمایشی فعالیت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست« مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» با حضور معاونین علوم پزشکی و مسئولان EDO و EDC در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر فرهاد ادهمی مقدم، مدیرکل آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان این دانشگاه در این نشست، با بیان اینکه 30 درصد از دانشجویان رشته های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، گفت: مسئولان علوم پزشکی دانشگاه باید در زمینه های آموزشی تا جایی که ناقض مقررات و قوانین نباشد، به دانشجویان کمک کنند.

دکتر مهسا هادی پور جهرمی، سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش EDC معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه، با تأکید بر بررسی و شناخت ماهیت ایجاد مراکزEDC و EDO و روشن شدن شرح وظایف، چشم انداز و رسالت این مراکز، گفت: در حال حاضر آموزش ما باید به صورت آموزش پاسخگو و در جهت ارائه خدمات سلامت به کل جامعه باشد.

وی نیاز سنجی در دانشگاه ها در راستای ارتقاء مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، سیاستگذاری کلان و فعالیت های استراتژیک، تنظیم و هدایت فعالیت های نوآورانه، ارزشیابی و اعتباربخشی، حمایت و تسهیل فعالیت های EDO و EDC، ارائه مشاوره و کمک به ارتقاء دانشگاه ها را از مهمترین شرح وظایف مراکزEDO و EDC برشمرد.

دکتر هادی پور در خصوص تعیین بودجه و تخصیص منابع مالی به مراکز EDO و EDC گفت: پیشنهاداتی در خصوص تخصیص بودجه به این مراکز ارائه شده است تا درصدی از شهریه های آموزشی به EDO و EDC اختصاص یابد.

وی با اشاره به ایجاد شورای سیاستگذاری در معاونت علوم پزشکی و تشکیل کمیته های مربوطه برای مراکز EDO و EDC گفت: کمیته های از جمله اعتباربخشی، جشنواره های آموزشی و پژوهش در آموزش، مشورتی و شورای آموزش دانشجویی، ارزیابی و برنامه ریزی درسی، توانمندسازی اساتید و ... درEDC معاونت علوم پزشکی تشکیل شده است و تمامی واحدهای مربوطه باید این کمیته را تشکیل و مسئولان را معرفی کنند تا زیر نظر کمیته های مرکزی در این معاونت به فعالیت بپردازند.

وی از طبقه بندی EDC و EDO در دانشگاه آزاد ا‌سلامی به صورت مناطق آمایشی خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی مانند وزارت بهداشت، دارای ۱۰ منطقه آمایشی خواهیم بود و با نماینده هر منطقه آمایشی به سهولت در جهت اجرای آیین نامه ها و بخش نامه ها ارتباط برقرار می کنیم.

سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش EDC معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی واحدهای مجری علوم پزشکی بر اساس مناطق آمایشی فعالیت می کنند.

دکتر هادی پور با اشاره به دسته بندی بر اساس تفاوت سابقه فعالیت EDC و EDO در واحدهای مختلف، گفت: بر این اساس مراکز به سه دسته سابقه بیش از سه سال، سابقه بین دو تا سه سال و سابقه کمتر از دو سال طبقه بندی می شوند تا برنامه های راهبردی مناسب تا پایان سال جاری برای هر مرکز یا دفتر ارائه شود.

وی از برگزاری نوزدهمین همایش آموزش پزشکی و جشنواره شهید مطهری از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: دریافت فرایندهای این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی بدین صورت است که ابتدا در سطح دانشگاهی داوری می شود و سپس به معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارجاع به وزارت بهداشت، ارسال می شود.

وی از اعتباربخشی مراکز EDC و EDO طی دو مرحله خبر داد و افزود: اعتباربخشی در واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و در صورتی که نتایج ارزیابی به حد قابل قبولی برسد بازدیدهایی توسط معاونت علوم پزشکی و همچنین وزارت بهداشت صورت می گیرد. تا کنون واحدهای پزشکی تهران، رشت، تنکابن، کرمان در داوری نتایج قابل قبولی داشته اند.

دکتر هادی پور در خصوص برگزاری نهمین المپیاد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: در نهمین المپیاد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که هر ساله توسط وزارت بهداشت برگزار می شود، شاهد تحولاتی از جمله دسته بندی به صورت آمایشی بودیم که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در قطب جدایی نبودند و در همان مناطق آمایشی به همراه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دیده شدند.

سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش EDC معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نهمین دوره المپیاد در دو مرحله انفرادی و گروهی برگزار شد، گفت: منتخبین مرحله انفرادی به مرحله گروهی راه یافتند و که سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از المپیاد ۱۰ مدال بود.

وی از برگزاری مراسمی به منظور تقدیر از این دانشجویان و دانشجویان برتر علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: ماه آینده برنامه ای برای دانشجویان استعداد درخشان در بیمارستان فرهیختگان در نظر گرفته ایم.

دکتر هادی پور با تأکید بر شناسایی و جذب استعدادهای درخشان در واحدهای مجری علوم پزشکی، گفت: در این صورت است که دانشجویان استعداد درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از مزایا و امکاناتی از جمله استریت شدن و ورود به مراحل تحصیلی بالاتر با آزمون و یا بدون آزمون بهره مند شوند.

کد خبر: 874619

وب گردی

وب گردی