مشکلات امروز خوزستان معلول اعزام ضعیف‌ترین مدیران به این استان است

نماینده ایزه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کنترل کانون‌های گرد و غبار در کوتاه مدت مانع بحران ریزگردها در خوزستان نمی‌شود گفت: مشکلات گوناگون امروز خوزستان ناشی از اعزام ضعیف‌ترین مدیران است.

به گزارش ایسکانیوز، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایزه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک خود با همایون یوسفی نماینده مردم اهواز با موضوع ریزگردها در استان خوزستان، گفت:کنترل کانون‌های گرد و غبار در کوتاه مدت جلوی بحران ریزگردها را در خوزستان نمی‌‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به تدریج بسیاری از شهرهای خوزستان در حال تبدیل به کانون گرد و غبار هستند، خاطرنشان کرد: این کانون‌ها ابتداعا در جنوب غربی خوزستان قرار داشتند اما اکنون به شمال شرق هم کشیده شده و به مرور به تهران نزدیک می‌شوند.

خادمی با یادآوری شعاع دید حداکثر 100 متری دیروز در اهواز گفت: با یک بارندگی اندک بسیاری از مردم اهواز راهی بیمارستان شدند و ادارات نیز تعطیل شد.

وی به صدمات وارده به نیروی انسانی خوزستان به واسطه ریزگردها اشاره کرد و با یادآوری نرخ مهاجرت از خوزستان به عنوان بالاترین نرخ در کشور، عنوان داشت: برخی محورها در خوزستان سالی 200 کشته می‌دهند.

نماینده مردم ایزه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی علت بحران‌های متفاوت خوزستان را اعزام ضعیف‌ترین مدیران به این استان خواند و گفت: در سال 96 کمترین منابع مالی به خوزستان اختصاص یافت در حالی که مردم این استان 8 سال جنگ تحمیلی را متحمل شدند.

وی توجه به خوزستان را معادل توجه به امنیت کشور خواند و با ذکر اینکه بخشی نگری در این استان مشکلات بزرگی بوجود آورده است، اظهار داشت: امروز آب رود کارون به جای آنکه نعمتی برای خوزستان باشد ایجاد مشکل کرده است زیرا به واسطه سدهایی که بر روی این رود احداث شده شوره‌زارهایی ایجاد شده و موجب افزایش ریزگردها شده است.

نماینده مردم ایزه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی گفت: در بعضی شهرهای 200 الی 300 هزار نفری خوزستان فقط یک بیمارستان آن هم بدون پرسنل وجود دارد.

منبع: فارس

کد خبر: 874627

وب گردی

وب گردی