فتاحی: شروع نقل انتقالات 28 آذر است/ به خاطر لغو اردوی تیم ملی بازی پرسپولیس و بادران جلو افتاد

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، گفت: همانطور که از قبل گفته بودیم نقل و انتقالات تیم‌های لیگ برتری از 28 آذر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سعید فتاحی در حاشیه مراسم دبیران هیأت‌های فوتبال به ایران در مورد زمان نقل و انتقالات و محرومیت پرسپولیس عنوان کرد: طبق اعلامی که از قبل داشتید نقل و انتقالات از 28 آذر آغاز می‌شود.

وی در مورد شرایط پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس با توجه به رای فیفا مثل تراکتورسازی در ابتدای فصل از دو پنجره نقل و انتقالاتی محرومند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در رابطه با اینکه نحوه جذب 6 بازیکن در نیم‌فصل به چه شکلی است، اظهار داشت: در آئین‌نامه نقل و انتقالاتی که هر سال تصحیح می‌شود آمده که هر باشگاه می‌تواند 6 بازیکن جذب کند و امسال هم این شرایط وجود دارد.

فتاحی در مورد میزبانی پارس جنوبی از پرسپولیس عنوان کرد:حدود 20 دقیقه امروز صحبت کردیم. اگر وضعیت هوا مساعد باشد امروز به آنجا سفر می‌کنم و تا جلسه شورای تامین تشکیل شود و در این مورد اقدامات لازم را انجام دهیم. تا به اینجا دوستان همکاری لازم را داشتند و مشکلی نبوده است. بحث ورود و خروج هواداران، بلیت‌فروشی و ... را داریم. بدون بلیت نمی‌توانیم کسی را به ورزشگاه‌ها بدهیم و هواداران به ورزشگاه نیایند. جم از شهرهایی است که هوادارانش 90 درصد ورزشگاه را پرمی‌کند و در بازی با استقلال هم تنها 10 درصد جایگاه به هواداران این تیم اختصاص داده شد. در این بازی 10 درصد به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا می‌کند.

وی در مورد اینکه این بازی حساسیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: بحث امنیتی وجود ندارد. این یک بازی فوتبال مثل تمامی مسابقات است. تمهیدات لازم برای برگزاری منظم مسابقه اندیشیده می‌شود. جم مقابل استقلال هم میزبان بوده و مشکلی به وجود نیامده است.

وی در مورد اینکه چه دلیل باعث جلو افتادن بازی پرسپولیس و بادران در جام حذفی شد، اظهار داشت: اردوی تیم ملی در آن مقطع در تقویم سازمان لیگ اندیشیده شده بود. احتمال زیاد این اردوی 4 روزه انجام نمی‌شود. در نیم‌فصل اردوی تیم ملی برگزار نخواهد شد و به همین خاطر بازی بادران را جلوتر آوردیم. دلیل اینکه پرسپولیس ابتدا با بادران بازی می‌کند و بعد به مصاف نفت می‌رود، این بود که بر اساس قرعه صنعت نفت ابتدا باید بازی عقب افتاده خود را در لیگ برتر انجام دهد و سپس با برنده بازی پرسپولیس و بادران به میدان برود که با توجه به دو میزبانی در این مسابقه مهمان خواهد بود. بعد از این مسابقه صنعت نفت باید در هفته شانزدهم لیگ برتر در تهران با استقلال بازی کند. حتی در بازی جام حذفی احتمال دارد بازی این تیم 120 دقیقه به طول بیانجامد. این احتمال وجود دارد این تیم سه بازی سخت خارج از خانه در پیش داشته باشد. به همین دلیل صنعت نفت فشار زیادی را متحمل می‌شد. به همین خاطر ما تغییر ایجاد کردیم و تصمیم گرفتیم ابتدا بازی پرسپولیس و صنعت نفت را برگزار کنیم و یک فاصله‌ای بین این مسابقه با دیدار پرسپولیس و بادران داشته باشند که اگر پرسپولیس به مرحله بعد صعود کرد این دو تیم به صورت پشت سر هم با یکدیگر بازی نکنند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون در رابطه با اینکه آیا لغو اردو با کی‌روش هماهنگ شده است، گفت: اینطور که به من اعلام شده خود کی‌روش برای اینکه بازیکنان در اختیار باشگاه‌هایشان باشند و استراحت کنند، اردو را لغو کردند.

وی در مورد اینکه دیگر زمان بازی پرسپولیس تغییر نخواهد کرد:‌ پرسپولیس 15 آذر با سپیدرود بازی می‌کند.بازی این تیم در جام حذفی را 20 آذر مقابل بادران انداختیم. سپس روز 24 آذر با صنعت نفت دیدار می‌کند و 28 آذر بازی صنعت نفت با برنده پرسپولیس و بادران در جام حذفی برگزار می‌شود!

وی گفت: نقل و انتقالات لیگ یک 30 آذر و نقل و انتقالات لیگ برتر 28 آذر ماه برگزار می‌شود.استقلال مقابل ایرانجوان لیگ یکی و دیدار گسترش‌فولاد با خونه به خونه لیگ یکی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه درصورت برگزاری بازی در روز 28 آذر ممکن است این دو تیم لیگ برتری به خاطر شروع نقل و انتقالات نیم‌فصل بخواهند از بازیکنان جدید خود استفاده کنند و آن شرایط برای حریفان دسته اولی آنها فراهم نیست بازی را قبل از 28 آذر برگزار می‌کنیم. این دو مسابقه 26 یا 27 آذر برگزار خواهد شد.

فتاحی در مورد وضعیت احمد نوراللهی و اینکه گفته می‌شود او از این هفته می‌تواند به میدان برود، گفت: در جریان این مسئله نیستم و این مسئله را از کمیته نقل و انتقالات بپرسید. اگر سربازی این بازیکن تمام شده و پرسپولیس در لیستش جا داشته باشد می‌تواند از او استفاده کند. نمی‌دانم پرسپولیس جا دارد یا نه و اینکه سربازی او به پایان رسیده یا نه.

602

کد خبر: 874669

وب گردی

وب گردی