پرداختن به هوش هیجانی  از مهم ترین ویژگی همایش امسال بود

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف زیر نظر مستقیم معاونت دانشجویی این دانشگاه فعالیت می کند و هدف آن رشد و افزایش سطح توانمندی ها و استعدادها و به طور کلی ارتقای سلامت روان دانشجویان است و در همین راستا فعالیت های مختلف و متعددی در حوزه پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت روان دانشجویان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شریف، میترا آقاجانی، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف گفت: رئوس خدمات مرکز مشاوره شریف را شامل فعالیت های پیشگیرانه و درمانی اعلام کرد و افزود: فعالیت های پیشگیرانه شامل حضور روانشناس متخصص در گروه همخوان، راهنمایی و مشاوره تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج، راه اندازی کانون های دانشجویی همیاران سلامت روان، مشاوره تلفنی، سخنرانی و کارگاه های آموزشی می باشد.
وی در خصوص فعالیت های درمانی نیز گفت: خانواده درمانی، مشاوره گروهی، مشاور و روان درمانی فردی، دارو درمانی، ارائه خدمات مشاوره در خوابگاه از جمله مهم ترین برنامه ها در فعالیت های درمانی محسوب می شود.
مدیر مرکز مشاوره به نحوه مراجعات حضوری اشاره کرد و گفت: دانشجویان جهت مشاوره حضوری می توانند همه روزه از ساعت 8 تا 18 به پردیس مرکزی دانشگاه صنعتی شریف، جنب ساختمان شهید رضایی، پذیرش مرکز مشاوره مراجعه کنند و بر حسب نوع مشکل به متخصصین ارجاع داده شده و برای آنها وقت مشاوره تعیین می شود.
وی تاکید کرد: از ویژگی های مهم مرکز مشاوره شریف اعتمادسازی و رازداری است و همواره بر این اصل مهم تاکید ویژه داریم.
آقاجانی در ادامه به فعالیت های سال جاری این مرکز اشاره کرد و گفت: هر ساله در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی شریف طرح سلامت روان انجام می گیرد که امسال نیز همچون سال های گذشته این طرح به اجرا در آمد و طی آن افراد در معرض آسیب روانی، شناسایی و در گام بعدی برای انجام مداخلات به موقع (روان درمانی، دارو درمانی، مددکاری و مشاوره) به مرکز مشاوره دعوت خواهند شد.
وی گفت: در راستای معرفی مرکز مشاوره و خدمات آن همایش ارتباط دانشگاه با اولیاء به همت معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی اجرا گردید که در آن حدود 1000 نفر از دانشجویان و اولیاء دانشجویان شرکت داشتند و از نزدیک با برنامه ها و فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه آشنا شدند.
رییس مرکز مشاوره به سایر برنامه های اجرا شده در این همایش نیز اشاره کرد و گفت: حضور سرگروههای دانشجویی با ادبیات مشترک جهت معرفی محل و فعالیت های مرکز مشاوره، برنامه سخنرانی در خصوص معرفی فعالیت های پیشگیرانه و درمانی و تشریح مشکلات شایع سال اول دانشجویی و تاکید بر نقش اولیاء و توزیع بروشور آشنایی با مرکز مشاوره و راه های ارتباطی، از مهم ترین اقدامات ما برای شروع سال تحصیلی جدید بود.
وی همچنین به برگزاری سالانه ی کارگاه مهارت های زندگی برای دانشجویان ورودی جدید پرداخت و گفت: مرکز مشاوره همانند سالهای قبل در سال تحصیلی جدید نیز کارگاه مهارت زندگی را در سه هفته متوالی(20 مهر-27 مهر-4 آبان) و با تدریس اساتید مجرب و در قالب همایش برگزار نمود که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان ورودی جدید مواجه گردید.
خانم آقاجانی اظهار داشت: در این همایش مباحث مختلف مهارت های زندگی شامل: خود آگاهی، ارتباط بین فردی موثر، تنظیم هیجان و کنترل خشم و اضطراب، تصمیم گیری و مهارت جرات ورزی ارائه گردید و برای اثر بخشی و انتقال بهتر مطالب از تکنیک های ایفای نقش، بارش فکر و بحث و تبادل نظر با مشارکت دانشجویان استفاده شد.
رییس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف در پایان به ویژگی های مهم همایش امسال اشاره کرد و گفت: پرداختن به هوش هیجانی و مقوله هوش معنوی از مهم ترین ویژگی همایش امسال بود.
گفتنی است دانشجویان و علاقه مندان جهت ارتباط با مرکز مشاوره می توانند از طریق لینک کانال تلگرامی به آدرس sh_counseling@، تماس با شماره های 66022709 -66164862 و یا با مراجعه به وب سایت مرکز به نشانیhttp://moshaver.sharif.ir ، از آخرین اخبار و پیام های مشاوره ای مرکز مطلع شوند.

کد خبر: 874688

وب گردی

وب گردی