افزایش غلظت گردوغبار در آسمان اردبیل

در پی وزش بادهای شدید، غلظت گردوغبار در آسمان شهرهای اردبیل افزایش یافته و این در حالی است که هیچ دستگاه اندازه‌گیری برای میزان آن در اختیار نیست.

به گزارش ایسکانیوز، هر تجربه وزش بادهای شدید و افزایش گردوغبار در اردبیل، یادآور ضعف عمده استان در ناتوانی پایش هوا است.

با وجود تأکید مکرر رسانه‌ها هیچ اقدامی برای تأمین ایستگاه سنجش کیفی هوا در استانی با یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت انجام نمی‌شود و تنها دستگاه موجود نیز از مردادماه امسال عملاً غیرفعال شده و قادر به سنجش کیفیت هوا نیست.

این در حالی است که وزش بادهای شدید که پس‌ازاین تا پایان سال به کررات تجربه خواهد شد، در برخی شهرها از جمله مرکز استان، کیفیت هوا را کاهش داده و حجم گردوخاک موجود در هوا تردد شهروندان را مختل می‌کند.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان اردبیل به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه تنها ایستگاه سنجش کیفی هوای استان از مردادماه غیرفعال است.

حسن قاسم پور متذکر شد: قطعات این ایستگاه خراب شده و به دلیل عدم تأمین اعتبار تا به امروز تعمیر آن به طول انجامیده است.

وی افزود: اخیراً با خرید تجهیزات لازم شرکت متولی تعمیر و تجهیز قول مساعد تعمیر ایستگاه را داده و امیدواریم به زودی تعمیر و فعال شود.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تصریح کرد: در وضعیت فعلی نمی‌توان در خصوص کیفیت هوای مناطق مختلف استان به دلیل نبود ایستگاه سنجش ابراز عقیده کرد.

902/900

کد خبر: 874732

وب گردی

وب گردی