بررسی آثار هومر در خانه اندیشمندان علوم انسانی

سلسله جلسات نقد و بررسی اشعار ملل با نگاهی به آثار هومر خالق «ایلیاد و اودیسه» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سلسله جلسات نقد و بررسی اشعار ملل با عنوان بررسی آثار کلاسیک غرب با نگاهی به آثار هومر خالق «ایلیاد و ادیسه» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برپا می شود.

ایلیاد و ادیسه اشعاری روایی هستند و قصه ایزدان و قهرمانان یونانی را تعریف می‌کنند. موضوع اصلی ایلیاد داستان جنگ تروا را تعریف می‌کند. ایلیاد علاوه بر قهرمانان جنگاوری چون آشیل، آیاس، هکتور، اودیسئوس و بسیاری از ایزدان کوه المپ و مسئولیت‌های متعدد، عادات و ضعف‌های اخلاقی آنان را وصف می‌کند همچنین اُدیسه، دربارهٔ سرگذشت 10 سال سفر و ماجراهایی را که اودیسئوس قهرمان یونان، هنگام بازگشت از جنگ تروا به سوی منزل با آن‌ها روبرو شد را بازگو می‌کند. هر چند این منظومه بیشتر ماجرای چهل روز آخر سفر او را شرح می‌دهد.

ادیسه منظومه‌ای دربارهٔ دریا و خشکی است و به قلمرو افسانه‌ها می‌پردازد، حتی جهان زیرزمین، سیکلوپها، سیرنها، خاروبدیس و سکولا را معرفی می‌کند.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند پنجشنبه 2 آذرماه از ساعت 15 الی 17 به خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، نبش ورشو مراجعه کنند.

502

کد خبر: 874807

وب گردی

وب گردی