حداقل ۱۸۲دفتر بازرسی و نظارت در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی وجود دارد

سرپرست دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور گفت: حداقل ۱۸۲دفتر بازرسی و نظارت در وزارتخانه ها، دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محسن صادقی سرپرست دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت که با حضور جمعی از مدیران بازرسی دستگاه‌های دولتی برگزار شد، با اشاره به نشست سال گذشته، گفت: آن نشست که به منظور آسیب شناسی برگزار شده بود، سه خروجی اصلی داشت که اولین آنها توافق جمعی حاضران بر انسجام بخشی و ایجاد روند مدیریت و هماهنگی واحد در دفاتر بازرسی دستگاههای دولتی بود.

وی ادامه داد: خروجی دوم نشست سال گذشته تاکید بر لزوم ارتقای کارآمدی و اثربخشی دفاتر بود. برخی مدیران بازرسی‌های دستگاه‌های دولتی عنوان کرده و می‌کنند که گاهی پیگیری‌های آن‌ها با موانعی مواجه شده و به ثمر نمی‌رسد، لذا لازم است تدبیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور بیان داشت: همچنین ارائه آموزشهای کاربردی و ارتقای توانمندی های مدیران و کارکنان دفاتر بازرسی و تبادل تجربیات دستگاهها با یکدیگر از طریق ایجاد یک سامانه واحد ارتباطی بین دفاتر بازرسی نیز از دیگر تصمیمات نشست سال گذشته بود.

صادقی خاطر نشان کرد: حداقل 182 دفتر بازرسی و نظارت در وزارتخانه ها، دستگاهها، ادارات و شرکت‌های دولتی وجود دارد که ضروری است اثربخشی فعالیت‌های این دستگاه‌ها ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: یک پروژه تحقیقی تطبیقی در دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور در حال انجام است که بر اساس آن روش‌ها و مجموعه های نظارتی کشورهای دیگر، به ویژه کشورهایی که تجارب موفقی در مبارزه با فساد داشته اند، مورد بررسی دقیق و کاربردی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن به زودی آماده خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر: 874836

وب گردی

وب گردی