واکنش دانشگاهیان به شکست میدانی گروه تروریستی داعش

گروه دانشگاه: عبدالحسین خسروپناه، سیدجواد میری و بخشعلی قنبری با انتشار پیامی به شکست میدانی داعش واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایکنا، در پی اعلام شکست نظامی گروه تروریستی داعش توسط سردار سلیمانی، واکنش‌های متعددی از سوی اساتید دانشگاه نسبت به این موضوع شکل گرفت.

عبدالحسین خسروپناه با انتشار پیامی در صفحه تلگرامی اظهار ارادت خود به سردار سلیمانی را چنین آشکار ساخت: سردار دلاور، خدا قوت به خاطر رشادت‌ها و جوانمردی‌هایت؛ درود بر شما به جهت پیروزی ها و تحقق وعده‌هایت؛ و خدا حافظت به علت ولایت مداریت؛ دست بوستم سردار.

سیدجواد میری نیز از دریچه جامعه‌شناسی به موضوع شکست داعش پرداخت و ضمن یادداشتی با عنوان «مرگ داعش و سخنی با معماران سپاه قدس» چنین نوشت: نخست باید تبریک بگویم به تمامی کسانیکه این غده سرطانی را از جهان اسلام و مرزهای مقاومت پاک کردند و تمام قد بایستم برای آنان که از جان خویش در این راه گذشتند فی سبیل الله. سپس می‌خواستم به نکته ای اشاره کنم و آن این است که حال که مرزهای ژئوکالچر ایران و عراق و سوریه و لبنان بهم‌پیوستگی امنیتی و نظامی پیدا کرده است، شاید وقت آن باشد که معماران سپاه قدس به جوانب قدرت نرم در صیانت از این پیروزی بزرگ به صورت جدی بیاندیشند و فضایی ایجاد کنند تا رابطه عمیقی بین آنترپولوژی و نیروهای نظامی شکل بگیرد. اگر این مهم رخ ندهد شک نکنید که به زودی شکافهای قومی و ملی و مذهبی سر باز خواهند نمود و قدرتهایی که داعش را ایجاد نموده بودند فردا پروژه های نرم و سخت دیگر برای این محور تعریف خواهند نمود. به سخن دیگر، از فردا که داعش نیست حضور ایران در این مناطق نیاز به توجیهات غیر نظامی دارد و این امری نیست که نظامیان قادر به تحدید و تبیین آن باشند. اگر نگاهی به حضور آمریکا در ژاپن و کره جنوبی بیاندازید خواهید دید که قدرت فرهنگی و نظام آکادمیک آمریکا چگونه حضور نظامی و ژئوپلیتیک خود را بصورت نرم در آن کشورها تبیین کرده و نخبگان ژاپن و کره جنوبی عمیقا حضور آمریکا را درونی کرده اند. سخن من با معماران سپاه قدس است که به دانشگاه توجه کنند و از بینش آنترپولوژیکال برای پیشبرد «محور پسا-داعش» غفلت نکنند.

بخشعلی قنبری نیز خوشحالی خود از شکست داعش را چنین بیان کرد: سجده شکر بر زمین بساییم که خدا را بندگانی است که آسایش خود را در راحتی و امنیت خلق می‌دانند. سردار کم نظیر تاریخ ما حضرت سردار یگانه سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اینک پوزه داعش خبیث را بر خاک مالید و ملل عالم را از خونخواری وحشیانه نجات داد.

به رسم سپاس درودت می فرستیم سردار عزیز به یُمن وجودت امنیتمان پایدار ماند و اینک این من هستم که با قلم خود با اندیشه داعشی گری باید مبارزه کنم و تو ای بزرگ، نیک درخشیدی و همه توانت را به کار بستی و ادامه کار را به اهل قلم سپردی دعایمان کن تا ما نیز راه تو را بپیماییم

ای سردار دل ها بوسه بر دستهایت می زنیم و افتخار می کنیم که در زمانی به سر می بریم که تو در آن نفس می کشی ای یگانه سردار و سردار یگانه.

کد خبر: 874861

وب گردی

وب گردی