با وجود همه مشکلات، باید بتوانیم توانمندی های خود را به عنوان یک مدیر راهبردی افزایش دهیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: معاونین توسعه نقش های متفاوتی در سازمان دارند یک بار در نقش مشاور و تصمیم ساز، یک بار در نقش مجری برنامه های سازمان و یک بار هم در نقش سیاستگذار و تدوین کننده برنامه سازمان، ایفای نقش می کنند. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سی و پنجمین دوره همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های وابسته با اشاره به شایستگی های مشاغل مورد نیاز گفت: این شایستگی ها شامل توانایی، علایق شغلی، ارزش های کاری، سبک کاری، تجربه، دانش، تحصیلات و مهارت می شود.

دکتر صدرالسادات با تاکید بر این که باید بتوانیم مسائل پیچیده را با کمترین ضایعه و حاشیه حل کنیم، گفت: مدیری موفق است که بتواند سازمانش را از این مسائل با کمترین ضایعه عبور بدهد بنابراین باید میزان مهارتی را در خودمان به نحوی ایجاد کنیم که بتوانیم مسائل را با کمترین مشکل حل کنیم.

وی با بیان اینکه تفکر انتقادی موضوع بسیار مهمی است افزود: ما در محدودیت ها و شرایطی که داریم باید نگاهمان را عوض کنیم. مهارت حاصل از تفکر انتقادی به معنی آن است که بتوانیم درک روابط منطقی بین ایده ها، ساختن و ارزیابی استدلال ها، تشخیص تناقضات و خطاها در استدلال، حل نظامند مسائل، فهم بازتاب پذیرش آنچه برای فرد با ارزش و باور است و شناسایی روابط میان بهترین ایده ها را ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه در خصوص مهارت خلاقیت گفت: بسیاری از مسائل حل نمی شوند و از آن جهت همچنان بی پاسخ مانده اند که روش ها و رویکردهای ما در حل آنها تکراری و ناکارآمد شده اند، ما نیازمند به مهارت دیگری در نگاه کردن به آنها هستیم.

دکتر صدرالسادات همچنین در این جلسه توضیحاتی را در خصوص مهارت های مدیریت کارکنان، هماهنگی با دیگران، بکارگیری هوش هیجانی، داوری و تصمیم سازی، ارائه خدمت، مذاکره کردن و منعطف سازی شناختی ارائه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه مهارت ها باید در برنامه های آموزشی مدیران گنجانده شود گفت: علیرغم گرفتاری ها در کوران مشکلات جاری و اداری باید بتوانیم توانمندی های خود را به عنوان یک مدیر راهبردی افزایش بدهیم و در این زمینه ها توسعه پیدا کنیم و تجربه های عینی و محسوس خودمان را در فضای مدیریت دانش مستند کنیم.

701

کد خبر: 874875

وب گردی

وب گردی